تسنیم نوشت: دبیرکل حزب ندای ایرانیان با انتقاد به هجوم به سفارت عربستان در تهران، گفت: کارهایی که در واکنش به اعدام شیخ نمرانجام شد اصلا درست نبود و با سیاست های مقام معظم رهبری و دولت هم مغایر بود و هم مخالفت داشت.

اهم سخنان صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ویژه برنامه انتخاباتی نگاه یک را در ادامه بخوانيد:

**عربستان کشوری است مانند دوران ما قبل تاریخ حقوق بشر را زیر پا می گذارد. در خاندان آل سعود نسل روشنفکرانی وجود دارد که مخالف این وضع در داخل حاکمیت است.

**دستگاه های امنیتی حامی تروریست در حال تبلیغ علیه  ایران و اسلام هستند. بنده معتقدم فتنه اصلی این ماجرا در ریاض است  که متاسفانه بخشی از آن در حادثه آتش زدن سفارت عربستان در تهران سازماندهی شده بود.

**{در خصوص عدم ثبت نامش در انتخابات مجلس} نگرانی جدی من نسل جوان است و یکی از مشکلات جدی ما در کشور پیرسالاری است که این موضوع در دولت هم وجود دارد و موضوع پیرسالاری در کشور امروز به یک تهدید تبدیل شده و امکان آنکه تبدیل شدن به فاجعه را نیز دارد. بنده از ابتدا قصد ثبت نام نداشتم و تلاش کردم تا جوانان تشویق شوند.

**بزرگترین شاخصه این تعداد ثبت نام کننده آن است که مردم احساس کردند مجلس شورای اسلامی نیازمند یک دگردیسی و تغییر است. اگر ما مجالسی داشتیم که می توانست جلوی مفاسد را بگیرند شاید وضعیت  اینگونه نمی‌شد باید نقد درونی داشته باشیم. آحاد مردم و نخبگان در این تفکر هستند که باید مجلسی نو بر سر کار بیاید.

**در کنار واژه نفوذ بحث حق الناس است. فقط بحث نفوذ را نگویم دولتی بر سر کار آمد که می‌گفت مجلس در راس امور نیست.

**اگر ما مجلس قوی داشتیم اختلاس های چند میاردی صورت نمی گرفت که بعدا فردی دست در بیت المال  بیاندازد و رقم های چند صد میلیاردی را بخورد و بعد چند سال زانو غم در بغل بگیریم. برای چنین مسائلی است که معتقدم مجلس به پوست اندازی نیاز دارد.

** نباید گروه‌های سیاسی و احزاب، مجلس خبرگان را سياسي کنند البته تا یک بخشی هم طبیعی است که مجلس خبرگان سیاسی شود.

**بدون رو دروایسی عرض کنم که از فوت مرحوم آیت الله مشکینی، به علت توالی ای که داشتند نگاه خبرگان نگاه فقهی بود،  بعد از فوت ایشان نگاه سیاسی شد که البته خود آقایان، خبرگان را سیاسی کردند. مجلس خبرگان باید تخصصی شود ولی عده ای آن را سیاسی کردند.

** مجلسی که قاطبه اش اصولگراست چرا در مقابل مسائل بسیاری سکوت کرده است اصولگرایان به یک نقد درونی و دگردیسی نیاز دارند،در مجلس هفتم و هشتم و نهم چهره اصولگرایی بسیار بد نمایان شده است. اصولگرایان در دولت گذشته یا سکوت و یا تایید کردند، سوالی که ما اصلاح طلبان از اصولگرایان داریم این است که چرا در مقابل عملکرد دولت قبل سکوت کردید؟ نباید با واژه ها بازی کرد.

**حضرت آقا در سال 88 قصد داشتند فضای ملتهب بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم را آرام کنند،ایشان فرمودند سران فتنه در داخل کشور نیستند، عده ای آدرس نیروهای انقلابی را دادند اما عده ای آمدند و مردم را خس و خاشاک نامیدند. فتنه دو روی یک سکه است، نباید از فتنه برای ضربه زدن به یک جریان سیاسی استفاده شود. اصلاح طلبی ریشه در مردم دارد و این قدرت را با پیروزی در انتخابات 92 نشان داده شد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =