مجریان انتخابات باید به نحوی عمل کنند که آحاد مردم آنان را نمایندگان خود در محل اخذ صندوقها بدانند

محمد رضا میرزایی رئیس ستاد انتخابات استان گفت : مجریان و ناظرین انتخابات باید به نحوی عمل کنند که آحاد مردم آنان را نمایندگان خود در محل اخذ صندوقهای رأی بدانند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در راستای احکام صادره از هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور ، هفتمین جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان و اعضای هیأت بازرسی انتخابات شهرستانهای تابعه درمحل سالن غدیر استانداری سمنان برگزار گردید .
در این جلسه میرزائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص امر انتخابات ، حق الناس بودن رای مردم و همچنین حضور حداکثری در امر انتخابات را مورد تاکید قرار دادند .
ایشان افزود: مجریان و ناظرین انتخابات باید به نحوی عمل نمایند که آحاد مردم آنها را نمایندگان خود ببینند و بدور از هر گونه نگرانی و با هر سلیقه ای پای صندوق های رای حاضر شوند .
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی مبنی بر اجرای قوانین و مقررات انتخاباتی گفت :با عنایت به تاکیدات ایشان در خصوص شفافیت انتخاباتی لازم است این امر به خوبی در استان اجرا گردد .
میرزائی با اشاره به ماده 25 قانون انتخابات مجلس مبنی بر بکارگیری مأمورینی جهت حسن اجرای انتخابات و نظارت بر آن خاطر نشان کرد: این امر خطیر بر دوش هیئت بازرسی انتخابات می باشد .
ایشان افزود: اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان می بایست جهت انتخاب بازرسان و سربازرسان دقت لازم را به خرج دهند و از افراد شناخته شده و مسلط به قوانین و مقررات انتخاباتی و با رعایت اصول بی طرفی افراد مذکور را مشخص نمایند .
وی در پایان ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت گفت : لازم است با درایت مسئولین و دست اندرکاران نسبت به تحقق این سخن تلاش نماییم .
در ادامه همتیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان امانتداری را سرلوحه کار هیئت بازرسی انتخابات دانست .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تاکیدات ریاست محترم جمهوری در خصوص اجرای صحیح قوانین و مقررات در امر انتخابات و رعایت اصل بی طرفی از اعضای هیئت بازرسی خواست این سخنان را سرلوحه کار خود قرار داده تا بدینوسیله به سر مقصد نهایی برسیم .
ایشان با اشاره به تاکیدات استاندار محترم مبنی بر حفظ شأن و جایگاه خودمان در امر بازرسی گفت : اعضای هیئت های بازرسی لازم است از همه افراد حاضر در صندوق های اخذ رای تسلط بیشتری به قوانین و مقررات انتخاباتی داشته باشند تا بتوانند نسبت به پیشگیری و جلوگیری از وقوع تخلف و آسیب اقدام نمایند .
همتیان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی افزود : لازم است کلیه بازرسان و سربازرسان در دوره های آموزشی حضور داشته باشند و ترجیحاً بازرسان و سربازرسان از افراد واجد شرایط انتخاب گردند .
رئیس محترم هیئت بازرسی انتخابات استان اظهار داشت : کلیه عوامل بازرسی انتخابات می بایست تعامل لازم با سایر عوامل انتخابات را در سرلوحه کار خود قرار دهند و ضمن تعامل منطقی و سالم در صورت وقوع تخلفات مراتب را به نماینده فرماندار در صندوق های اخذ رای و به تبع آن به هیئت بازرسی انتخابات شهرستان و استان اطلاع دهند .
در پایان معینیان مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی و دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته توسط دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان را ارائه نمودند .
معینیان ضمن تشریح ارکان شبکه بازرسی انتخابات در استان و شهرستانهای تابعه ، با اشاره به استعلامات صورت پذیرفته از هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور تعداد سربازرسان و سربازرسان لازم برای شعب اخذ رای را اعلام نمودند .
ایشان ضمن معرفی اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان نسبت به تشریح و بیان خلاصه ای از اقدامات دبیرخانه از جمله : تعیین مسئول و اعضای دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان ، ایجاد سامانه پیامکی و پست الکترونیک و همچنین دورنگار برای ارتباط مردم با هیئت بازرسی و تهیه اطلاعیه برای صدا و سیما ، دریافت اطلاعات و اخبار از هیئت های بازرسی انتخابات شهرستانهای تابعه و ارسال موارد به مبادی ذیربط ، تشکیل جلسات هیئت بازرسی انتخابات استان ، بازدید از حوزه انتخابیه سمنان ، پیگیری برگزاری جلسات آموزشی ، معرفی رابطان هیئت بازرسی انتخابات استان با شهرستانهای تابعه ، ابلاغ و ارسال بخشنامه های دریافتی از هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور به رؤسای محترم هیئت های بازرسی شهرستانهای تابعه ، ابلاغ شرح جرائم و مجازات و تخلفات انتخاباتی به هیئت های بازرسی انتخابات شهرستانهای تابعه و .... اقدام نمودند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =