تسنیم نوشت: جان کری قصد دارد به رایزنی‌ها و گفتگوهای خود با رهبران منطقه در خصوص تنش های خاورمیانه به خصوص تنش بین ایران و عربستان سعودی ادامه دهد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا قصد دارد با رهبران منطقه گفتگو کند، جان کری در 24 ساعت گذشته نیز با مقام‌های ایرانی و سعودی در خصوص قطع روابط دو کشور گفتگو کرده است.

کربی افزود: جان کری ارتباط نزدیک خود را در خصوص این مساله حفظ کرده و کاری که قصد دارد انجام دهد این است که با سایر رهبران منطقه نیز درباره این مساله رایزنی کند.

وی گفت: جان کری پیش از این بارها در تماس های تلفنی مختلف با رهبران سعودی و ایران از جمله عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، درباره تحولات اخیر در روابط دو کشور گفتگو کرده است.

اعدام شیخ نمر موجب خشم و نفرت شیعیان خاورمیانه از سران رژیم آل سعود شده و تنش زیادی را در روابط تهران و ریاض به وجود آورده است.

عربستان سعودی، بحرین و سودان روابط خود را با ایران قطع کرده و امارات متحده عربی نیز سطح روابط خود را با تهران کاهش داده است. کویت نیز روز سه شنبه سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =