رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز تشریح کرد: نجات پدر خانواده محکوم به قصاص نفس از دار مجازات

معاون قضایی رئیس کل دادگستری از یک پرونده قتل منجر به صلح و سازش با پیگیری‌های شورای حل اختلاف استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از دادگستری کل استان البرز،لقمان کیاپاشا رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز با اشاره به یک پرونده صلح و سازش پرونده قتل مطروحه در شورای حل اختلاف کرج اظهارداشت: با پيگيری‌های مستمر و تلاش‌های صادقانه و مجدانه اعضای شورای حل اختلاف کرج، متهم محکوم به قصاص نفس که مدت 4 سال در حبس به سر می‌برد از دار مجازات رهایی يافت.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز در تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: در سال 1390 فردی به نام «م.ف» همسر خود به نام «گ.ق» را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند و در دادگاه محکوم به قصاص نفس می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که این خانواده دارای چهار فرزند مشترک بودند با شکایت همین فرزندان مشترک به عنوان اولیای دم، تحقیقات جنایی از طریق پلیس شروع شد که در نهایت، قاتل متواری در روستای خرمدره استان زنجان در محل مخفیگاه شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد و پس از طی مراحل قضایی و قطعیت حکم، پرونده از واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی وانقلاب کرج جهت برقراری صلح وسازش به شورا ارجاع داده شد.

این مقام قضایی با اشاره به جایگاه صلح و سازش تاکید کرد: دلسوزی، پشتکار، تجربه و جدیت، اعضای شعبه ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف در جهت اخذ رضایت اولیای دم موثر بوده که با تلاش و انگیزه الهی این مهم به نتیجه‌ای مطلوب رسید.
وی صلح و سازش را عاملی برای ممانعت از مشکلات عدیده دیگری دانست که در برخی پرونده‌های قضایی ایجاد می شود و افزود: اعضای شورای حل اختلاف، سرانجام پس از ساعت‌ها گفت‌وگو و دیدار حضوری و تک به تک با اوليای دم، به حول قوه الهی و با بخشش و رفتار خداپسندانه اولیای دم، موفق به اخذ رضایت شدند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =