حجت الاسلام حسن روحانی در نامه به آیت الله آملی لاریجانی رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده حمله به سفارت و کنسولگری عربستان را خواستار شد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رییس‌ جمهور طی نامه‌ای به رییس قوه قضائیه تأکید کرد که باید با مجازات عاملان و آمران این جرم آشکار، برای همیشه جلو اینگونه تعرضات به امنیت کشور و توهین به اقتدار و جایگاه نظام گرفته شود.

گفتني است رییس‌ جمهور در جلسه امروز هيات دولت نيز بار دیگر حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را حرکتی "غلط و غیرقانونی" دانست و از وزارتخانه های اطلاعات و کشور خواست با مأمورانی که احتمالا در بروز این حادثه قصور و کوتاهی داشته اند، قاطعانه برخورد و گزارش آن را به مردم اعلام کنند.

روحانی ادامه داد: افرادی که از روی نادانی و یا وابستگی به این اماکن حمله نمودند، مجرم هستند و از قوه قضائیه نیز تقاضا دارم قاطعانه و خارج از سیر طبیعی پرونده های قضایی این موضوع را بررسی نماید.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اماکن و میهمانان دیپلماتیک از لحاظ قانونی و بین‌المللی دارای مصونیت هستند و حمله به این اماکن در کشور، خلاف شرع و قانون، حمله به آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و همانند حمله به خانه مردم است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی هر چند در پی خطای یک کشور، منطبق بر میهمان نوازی  و  فرهنگ اسلامی و ملی ایرانیان نیست، اظهارداشت: حمله کنندگان به اماکن دیپلماتیک از فرهنگ اسلامی، ایرانی و قانون دور هستند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    ممنون آقای روحانی ولی چرا اینقدر دیر؟قوه قضائیه هم گوشش به این حرفا بدهکار نیس
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    همه آنها باید محاکمه شوند و ریال به ریال خسارت از آنها اخذ شود و به اشد مجازات محکوم شوند تا همگان بدانند که آبروی نظام اسلامی ما دستمایه توهم و توحش یک عده نباید قرار گیرد.
  • علی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    حالا چه عجله ای
  • پاتریک NO ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    ببخشید آقای رییس جمهور؛ مثل اینکه حواست نیست که حمله به سفارت حمله به خاک یه کشور است. مهمان نوازی و این حرفها کیلویی چند است. وظیفه حفاظت از سفارتخانه ها طبق قوانین بین المللی مشخص است و فرهنگ ایرانی و مهمانوازی در متن بالا خیلی خنده دار است. ضمنا یه نکته: حواس خوانندگان است که آقای اژه ای که برای هر چیزی مصاحبه می کنند, غیب شده اند. اینروزها این نیروهای خودسر خیلی خودی شده اند و کسی جرات نداره حرف علیه شان بزنه. بقول رییس نیروی انتظامی : مردم احساسات پاک خخودشان را کنترل کنند.
  • حسین A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 1
    سلام. انشاا..یکبار برای همیشه قوه فضایه محترم با اینگونه افراد برخورد کند که فکر نکنند تسخیر سفارت امریکا یک کار انقلابی وواجب بودوقابل قیاس نیست ونمیشود منافع ملی را نادیده گرفت وابروی نظام را بازیچه دیگرا ن قراردادوهر وقت هوا ورمان داشت میتوان به سفارت خانه تعرض کردودشمنان کشوررا شادمان کرد. امین یا رب العالمین .
  • بی نام US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    حکم حمله کنندگان به مطهری به قصد کشت چی بود؟ یک سال جبس تعلیقی؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    جناب با دیپلماسی خنده و تواضع بود که همین ال سعود پر رو شدند نرمش و کرنش تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    اميدوارم اين قبيل وحشي گريها در كشورمون براي هميشه به پايان برسه و چه خوبه كه اين وحشي ها رو در تلويزيون به مردم معرفي كرده و نيتشون رو از اين كار توضيح بدهند.
  • حامد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    آقای روحانی ای کاش حرف شما به گوش آن کس که لازم است برسد یادمان نرود قاتل سعید حجاریان ، سعید عسگر وقتی برای بار دوم در حمله به دانشجویان دستگیر شد، هیچ ، هیچ سابقه ی محکومیت برای ترور برایش منظور نشده بود
  • علی DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    بچاره اون دو سه نفری که قربانی می شن ... خانه از پایبست ویران است
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    چقدر زیبا گفت: نیما یوشیج کشتگاهم خشک ماند و یکسره تدبیرها،گشت بی سود و ثمر. تنگنای خانه ام را یافت دشمن با نگاه حیله اندوزش.وای برمن می کند آماده بهر سینه ی من تیرهائی که به زهر کینه آلوده ست........................ به کجای این شب تیره بیاویزم قبا ی ژنده ی خود را، تا کشم از سینه ی پر درد خود بیرون تیر های زهر را دلخون. وای برمن
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    عمرا یررسی بشه
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    آقای رئیس جمهور منظر نباشید لطفا کاری انجام نخواهد شد