ایرنا نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه اجازه ندهیم افراطیون اختلاف افکنی کنند، گفت: ما دشمنانی داریم که می خواهند جلوی پیشرفت و نفوذ ما در جهان را بگیرند اما در نهایت موفق نخواهند شد.

وی در دیدار آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تاکید بر اینکه امروز زمینه برای پذیرش اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در دنیا فراهم است، افزود: در تبیین معارف اهل بیت (ع) باید دقت داشت و از طرح مسائلی که احساسات دیگران را خدشه دار می کند اجتناب شود و در تفسیر نمونه به این مساله توجه داشتیم و البته شاهد موفقیت و تاثیر گذاری آن حتی در بین اهل سنت نیز بودیم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مساله تقریب نباید سبب شود که امتیازات خودمان را بیان نکنیم، منتهی باید با دقت و حساسیت این مساله را دنبال کنیم و به مقدسات دیگران توهین نکنیم، امیدواریم در مسیر تقریب همین روش دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر تندروها به مقدسات دیگران توهین نکنند ما می توانیم شاهد موفقیت های بسیاری باشیم؛ شیخ الازهر از منادیان تقریب است، اما اخیرا متاسفانه مقداری مسیر خود را عوض کرده و مواضع تندی اتخاذ کرده که جای تعجب دارد و ما نیز درهمین زمینه نامه ای خطاب به وی نوشتیم و نکاتی را که ضروری برای تقریب می دانستیم، گوشزد کردیم.

وی تصریح کرد: معارفی که اسلام و شیعه دارد، دنیا پسند است، گر چه می خواهند آن را محدود کنند، اما به فضل الهی موفق نمی شوند.

این مرجع تقلید تمسک به ثقلین را رمز نجات امت اسلام دانست و تصریح کرد : ما به دلیل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از اشتباه در مبانی عقیدتی بدورهستیم؛ اعتقاد به حجیت عقل از افتخارات مذهب شیعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه استعدادهای درخشان و خوبی در حوزه های علمیه داریم که کم نظیرهستند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات استعدادها هدر می روند، باید این استعدادها شناسایی و حمایت ویژه شوند و امتیازات خاصی برای آنان در نظر گرفته شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =