تسنیم نوشت: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این مطلب که سعودی‌ها توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت، گفت:‌ اقدام عربستان در شلیک موشک به سفارت ایران در یمن حرکتی مغایر با قوانین بین‌المللی و نقض آشکار معاهده‌های بین‌المللی است.

یدالله جوانی با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن، این اقدام عربستان را نقض آشکار تمامی قواعد بین‌المللی دانست و گفت: این اقدام عربستان در شلیک موشک به سفارت ایران در یمن حرکتی مغایر با قوانین بین‌المللی و نقض آشکار معاهده‌های بین‌المللی است.

وی با بیان این مطلب که اقدام آل‌سعود هیچ توجبهی ندارد و کارشان در شلیک موشک به سفارت ایران در صنعا عمدا و آگاهانه بوده و می‌بایست در قبال این اقدامشان پاسخگو باشند، افزود: دولت جمهوری اسلامی نیز باید از طریق مجامع بین‌المللی این موضوع را دنبال کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اگر دولت آل‌سعود میخواهد این اقدام خود را واکنش به تعرض به سفارتشان در ایران تفسیر کنند، باید بدانند که اساساً دچار یک قیاس مع‌الفارق شده‌اند.

جوانی اضافه کرد: حادثه سفارت عربستان در تهران کاملا مشکوک بوده و دولت و همه ارگان‌ها و مجموعه‌ها در داخل کشور، این حرکت (تعرض به سفارت عربستان در تهران ) را اقدامی مشکوک تلقی کرده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد؛ اما اقدام عربستان در حمله به سفارت ایران در صنعا یک اقدام دولتی و آشکار بوده که توسط آل سعود انجام شده و آنها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه عربستانی‌ها حتی تصور مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در مخیله‌شان نیاورند، چون اساسا توان مقابله ندارند،خاطرنشان کرد: سعودی‌ها تاوان سنگینی را بخاطر رفتارهای غیرمنطقی و خلاف قواعد بین‌المللی خواهند پرداخت و راهی که در پیش گرفته‌اند قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497098

برچسب‌ها