17 مهد کودک جدید در ایلام مجوز گرفتند/تنها یک پنجم کودکان ایلامی به مهدها می روند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از صدور مجوز فعالیت ۱۷مهد کودک جدید در این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی بهریستی استان ایلام، زهرا همتی اظهار کرد: از این تعداد 11مهد در مناطق شهری و شش مهد نیز در روستاهای استان قرار دارند.
وی با بیان اینکه با احتساب مجوزهای جدید تعداد مهدهای کودک استان به 312 مرکز افزایش یافته است، افزود: در این مدت همچنین پنج مهد کودک در این استان تعطیل که از سوی موسسان و به علل مختلف بوده است.
وی بیان کرد: از مجموع 50 هزار کودک سه تا 6 سال ایلامی تنها 10 هزار کودک در مهدها نگهداری می شوند که باید با فرهنگ سازی زمینه حضور بیشتر آنها در این مراکز فراهم شود.
همتی اجرای طرح تامین بخشی از شهریه کودکان نیازمند، اجرای یک وعده غذای گرم و کمک به توسعه مهدهای حاشیه شهرها را از جمله حمایت های بهزیستی از مهدهای کودک استان بر شمرد.
وی همچنین با اشاره به افزایش 15 درصدی شهریه مهدهای کودک این استان از ابتدای مهر ماه امسال گفت: این افزایش نرخ مربوط به شهریه ثابت مهدهای کودک بوده و هزینه های غذا و فوق برنامه مهدهای کودک نیز جداگانه محاسبه خواهد شد.
وی تاکید کرد: همه مهدهای کودک شهری و روستایی ملزم به اجرای این قانون بوده و با مهدهایی که بیشتر از این نرخ، شهریه بگیرند برابر قانون با آنها برخورد می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =