ایسنا نوشت: وزیر خارجه سوریه در دیدار با فرستاده سازمان ملل در دمشق موافقت نظام سوریه را برای شرکت در نشست صلح ژنو در موعد پیشنهادی اعلام کرد.

 به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه که روز گذشته وارد دمشق شده است امروز (شنبه) با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه درباره مقدمات برگزاری کنفرانس صلح در اواخر ماه جاری میلادی میان هیات نظام و مخالفان گفتگو کرد.

دی میستورا در این دیدار گزارشی را درباره تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه، پیگیری مذاکرات وین، قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت و تحرکات اخیر برای برگزاری دور جدید مذاکرات در ژنو ارائه کرد.

معلم نیز بر اهمیت احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه در رابطه با مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران و قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت در این رابطه با صادقانه بودن تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در ارتباط است.

معلم بار دیگر تاکید کرد که سوریه به همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه می‌دهد و آماده شرکت در مذاکرات ژنو در موعد پیشنهادی است.

وی بر لزوم تهیه لیست گروه‌های تروریستی و لیست اسامی مخالفانی که در مذاکرات ژنو شرکت می کنند تاکید کرد.

قرار است ژنو 25 ژانویه جاری میزبان نشست مخالفان و دولت سوریه برای حل بحران باشد.

دی میستورا اخیرا نیز سفری به ریاض داشت و با مسئولان این کشور درباره مذاکرات میان نظام و مخلفان بحث و گفتگو کرد.

سفر دی میستورا به دمشق در زمانی صورت گرفته که نهادهای بین‌المللی نسبت به اوضاع وخیم انسانی در شهرک مضایا و مردن غیرنظامیان از گرسنگی هشدار می‌دهند.

اخیرا دولت سوریه با ورود کمک‌های بشردوستانه به شهرک‌های محاصره شده مضایا، الفوعه و کفریا موافقت کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =