مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نیمی از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها اختصاص می یابد که نشانگر اهمیت هنرستان ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سید مصطفی آذرکیش در جلسه مديران هنرستان هاي كاردانش شهرستان بندرعباس اظهارداشت: در سال هاي اخير سياست آموزش وپرورش بر كيفيت بخشي به مدارس و توسعه فرهنگ كار وكار آفريني بوده است و خواستگاه اين اهداف در هنرستان ها بايد جستجو كرد.

وي با اشاره به اختصاص 50درصد از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها ،افزود: وقتي نيمي از بودجه وزارت به هنرستان ها اختصاص مي بايد نشانگر اهميت و نگاه ويژه به موضوع هنرستان ها در سياست هاي كلان آموزش وپرورش است.

آذركيش هدايت دانش آموزان به بازار كار و اشتغال زايي را از سياستن هاي هنرستان ها دانست و گفت: مجهز كردن دانش آموزان به مهارت هاي مورد نياز منطقه و توليدي كردن هنرستان ها بايد در اولويت سياست كاري هنرستان ها قرار بگيرد و هنرستان ها بايد سهمي در توليد جامعه داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: آموزش در هنرستان ها بايد متناسب و سنخيت با هرمنطقه و ظرفيت و جغرافيايي آن منطقه داشته باشد تا بتواند به خوبي نياز هاي آن جامعه را برطرف سازد.

به گفته آذركيش، ذهنيت دانش آموزان وخانواده ها در مورد هنرستان ها مطلوب نيست و بيشر تصور بر اين بود كه دانش آموزان ناموفق تحصيلي بايد در هنرستان ها مشغول به تحصيل باشند ولي با نگاه به كشور هاي توسعه يافته مي توان ديد كه دانش آموزان باهوش وموفق درآن كشورها روانه هنرستان ها مي شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =