به گزارش مهر، مدیرکل انتقال خون اصفهان با بیان اینکه تاکنون در استان اصفهان ۴۲ نفر با گروه خونی «O بمبئی» شناسایی شده‌اند، گفت: همچنین هفت نفر در استان اصفهان دارای دیگر گروه‌های خونی نادر هستند.

مجید زینلی  در نشستي خبری كه در مورد وضعیت خون‌های نادر در استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه از بین هر ۱۰ هزار نفر یک نفر گروه خونی نادر دارد، اظهار داشت: تاکنون ۳۶۰ نوع گروه خونی نادر در جهان شناسایی شده‌ که زیر مجموعه چهار گروه خونی اصلی A،B، AB و O هستند و از توالی ژنتیکی ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی گروه‌های خونی نادر برای عموم مردم جامعه ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که تنها افرادی می‌توانند از خون افراد گروه‌های خونی نادر استفاده کنند که گروه خونی مشابه داشته باشند و از این رو اطلاع رسانی در این زمینه امری مهم است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گروه خونی O بمبئی را معروف‌ترین گروه خونی نادر عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اصفهان ۴۲ نفر با این نوع گروه خونی شناسایی شده‌اند.

وی همچنين با اشاره به اینکه در شهر اصفهان هشت نفر با گروه خونی O بمبئی زندگی می‌کنند، افزود: همچنین هفت نفر در استان اصفهان دارای گروه‌های خونی نادر هستند که شش نفر از آنها گروه خونی معلوم و یک نفر نیز گروه خونی ناشناخته دارند.

زینلی با اشاره به آمار کشوری گروه‌های خونی نادر ابراز داشت: در این راستا تاکنون یک هزار نفر در کشور در زمینه گروه‌های خونی نادر شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تزریق گروه خونی نادر به دیگران سبب مرگ خون گیرنده خواهد شد، افزود: از این رو ضروری است که هر فردی با یکبار خون دادن نسبت به نوع گروه خونی خود اطلاع پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به گران بودن تجهیزات نگهداری خون‌های نادر گفت: از این رو تنها در تهران این تجهیزات وجود دارد اما مراکز استان‌ها تجهیزات تشخیص نوع گروه خونی افراد را دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =