تسنیم نوشت: یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد: نیروی دریایی آمریکا به دنبال استقرار دائمی نیروهای خود در دریای مدیترانه است تا به کشورهای اروپایی برای مقابله با بحران مهاجران و همچنین مقابله با افزایش قابلیت‌های روسیه، کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: نیروی دریایی آمریکا قصد استقرار دائمی در دریای مدیترانه را دارد تا به کشورهای اروپایی در مقابله با بحران مهاجرت کمک کند. استقرار دائمی نیروی دریایی آمریکا در مدیترانه واکنشی به افزایش قابلیت های نیروی دریایی روسیه نیز در منطقه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که " آیا استقرار نیروی دریایی آمریکا به خاطر نگرانی واشنگتن از روسیه است"، گفت: شاید بتوانید بگویید به خاطر مساله مهاجران است و فشاری که بر نیروی دریایی اروپا وارد می شود، و پس از آن قطعا به خاطر افزایش حضور و قابلیت های نیروی دریایی روسیه خواهد بود.

طی یک سال گذشته آمریکا اقدام به گسترش حضور نظامی خود در دریای مدیترانه کرده و سامانه های دفاع موشک بالستیک خود در اروپا را تقویت کرده است. روسیه بارها برنامه موشک بالستیک آمریکا را اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده ارزیابی کرده است.

آمریکا برای تقویت ظرفیت دریایی ناتو و شرکای خود در منطقه ، رایزنی های مداومی را با کشورهای اروپایی داشته است. آمریکا از اواسط دهه 1990 میلادی حضور مداومی در دریای مدیترانه نداشته است. روسیه در دکترین نظامی جدید خود بر ادامه حضور در دریای سیاه، مدیترانه تاکید کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =