مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران با اعلام اینکه شاخص آلودگی هوای تهران به ۱۱۰ رسیده است، وضعیت هوا را «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ٩٤/١٠/۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

شاخص کیفی هوای تهران ۱۱۰ بوده است، در این بازه زمانی شاخص آلاینده منواکسیدکربن پاک(۴۸)، ازن پاک(۱۸)، دی اکسید نیتروژن سالم (۷۰)، دی اکسید گوگرد پاک(۲۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم(۶۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون ناسالم (۱۱۰) بوده است.

هوای پایتخت از آغاز سال تا امروز ۱۶ روز پاک را تجربه کرده است. سال گذشته این عدد تا پایان سال به ۱۶ رسیده بود. شهر تهران در سال ۱۳۹۲ هم تنها ۳ روز پاک را به خود دیده بود.

گفتنی است سازمان هواشناسی پیش بینی تغییرات جوی برای تهران نداشته است. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش نسبی دمای نیمه شمالی کشور، از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه به ایسنا گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی، گذر موج ضعیفی را از مناطق جنوبی کشور در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که در استان‌های بوشهر، جنوب فارس و از بعدازظهر هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان سبب ابرناکی و احتمالا بارش پراکنده می‌شود.

وی اظهار کرد: روز جمعه با گذر موج دیگری از نوار شمالی کشور و همچنین نفوذ زبانه هوای پرفشار و جریانات شمالی بر روی دریای خزر، در شهرهای شمالی آذربایجان‌ها و بتدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی، بارندگی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، گفت: طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روز چهارشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز چهارشنبه 23 دی، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 12 و 3 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 24 دی، کمی ابری، همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 13 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    2 0
    یادمون باشه آقای وحید حسینی گفتند عدد پی ام 2.5 بالای 130 مثل 200 برای مونو کسید کربن سابق می باشد.....و همین امروز یکسری مناطق بالای 130 و در اضطرارند