بیمه تاکسیرانان از امروز انجام می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیمه تاکسیرانان سراسر کشور براساس تفاهم‌نامه‌ای که منابع آن از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شد، در سال 1389 با سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و قرار شد تا تاکسیرانان هم بیمه شوند.
اما در دولت دهم تنها حدود 10 درصد از منابعی که برای این پوشش پیش‌بینی شده بود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد، اما در سال گذشته در دولت یازدهم حق بیمه تاکسیرانان پرداخت شد و پوشش بیمه تاکسیرانان استمرار یافت، اما در سال 94 به علت مشکلات اقتصادی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداختی نداشت. با این حال پوشش بیمه‌ای مشمولان قبلی تداوم پیدا کرد، اما برای تحت پوشش بردن افراد جدید باید منابع مالی تامین می‌شد.
اما از امروز بیمه تاکسیرانان ادامه می یابد و افراد جدید می توانند تحت پوشش این بیمه باشند. در همین زمینه سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از امروز رانندگان جدید نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
او اعلام کرد: تاکسیرانان می‌توانند در تهران و شهرستان‌ها از امروز به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و لیست‌های بیمه از بهمن 93 در اختیار شعب قرار گرفته و چنانچه تاکسیرانان بخواهند سوابق بیمه‌ای بیشتری داشته باشند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه از آن زمان تحت پوشش درآیند.
در حال حاضر 13.5 درصد حق بیمه مربوط به تاکسیرانان از سوی دولت و 13.5 درصد از سوی بیمه‌شده، پرداخت می‌شود که البته ضرایب مختلفی دارد. به عنوان مثال برای رانندگان درون‌شهری یک درصد ضریب حداقل حقوق و دستمزد، برای رانندگان اتوبوس و سواری 1.1 درصد و برای رانندگان باربری 1.3 درصد است.

 

23232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =