ویدوئی که داعش از جهنم کودکان منتشر کرده است

مدرسه "الفاروق" شهر رقه در سوریه، محل اصلی آموزش نظامی کودکان داعشی است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش تا کنون فیلمهای تبلیغاتی مختلفی را از آموزش کودکان در مدارس خود منتشر کرده است.
اما شماری از کودکان پس از به خطر انداختن جانشان، از رقه فرار می کنند تا از این جهنم رهایی یابند.
"سی ان ان" عربی گزارش داد، داعش به این ارتش کودکان، به عنوان آینده خود نگاه می کند.
این کودکان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و شستشوی مغزی به جنگ اعزام می شوند.
نیروهای پیشمرگه در اربیل عراق می‌گویند که در بعضی موارد در جبهه‌های نبرد با کودکانی مواجه می‌شوند که جلیقه انفجاری پوشیده‌اند.
به گفته یکی از نیروهای پیشمرگه این کودکان شستشوی مغزی شده‌اند، و هنگامی که به مناطق آنان می‌رسند نیروهای پیشمرگه را هدف قرار می‌دهند؛ در چنین وضعیتی نیروهای پیشمرگه اگر آنها را نکشند، کشته می‌شوند.
به گفته منابع، داعش با افزایش فشارها در میدانهای نبرد بیشتر به استفاده از کودکان روی می آورد.
یک پسر 12 ساله که در ویدیوهای تبلیغاتی داعش نیز تصویر او پخش شده بود، اظهار داشت که داعش او را برای عملیات انتحاری آموزش می‌داد.
این پسر که اکنون نزد خانواده خود بازگشته است، می گوید: ما حدود 60 کودک بودیم. هنگام حملات هوایی ما را به تونلهایی در زیر زمین می بردند تا مخفی شویم. آنان می گفتند که از ما حمایت می کنند و بیشتر از پدرانمان به ما اهمیت می دهند.
وی افزود: کوچکترین کودکان 5 ساله بودند، و هیچ کسی نمی توانست از تمرین ها فرار کند. به ما اجازه گریه نمی دادند ولی من هرگاه به یاد مادرم می افتادم در دل خودم گریه می کردم.
داعش در نهایت دقت و اغراق ویدیوهایی تبلیغاتی را درباره آموزش کودکان منتشر کرده، ولی واقعیت کاملا با این فیلمها فرق می کند.
گروه تروریستی داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 498576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =