ایرنا نوشت: بازرس کل پلیس مالزی، حامیان داعش در این کشور را 'گرگ های تنها' لقب داد که امنیت مالزی را با تهدید مواجه کرده اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' روز پنجشنبه نوشت:'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی از پیدایش حامیان گروه تروریستی داعش که به عنوان 'گرگ های تنها' امنیت مالزی را به خطر انداخته اند، اظهار نگرانی کرد.
این مقام پلیس مالزی با اشاره به حادثه اخیر این کشور که در آن یک نوجوان 16 ساله به سبک گروه تروریستی داعش یک زن مالزیایی را در فروشگاهی در 'سونگای پتانی' واقع در ایالت کداح به وسیله چاقو تهدید کرده بود، گفت که این حادثه نشان می دهد تهدیدات داعش در این کشور واقعی است.
'خالد ابوبکر' تاکید کرد: ما همواره نسبت به این 'گرک های تنها' و فعالیت آنها نگرانی داشته ایم. آنها در مورد اجرای برنامه هایی شبیه آنچه در 'سونگای پتانی' رخ داد، تردید ندارند.
وی گفت که برخی افراد، پلیس را متهم می کردند بیش از اندازه تهدیدهای گروه داعش را مورد توجه قرار می دهد. این یک هشدار در مورد واقعی بودن خطر است. این یک مساله جهانی است و مالزی نیز استثنا نیست.
یک نوجوان 16 ساله مالزیایی با بر تن کردن لباس هایی به سبک گروه تکفیری داعش روز دوشنبه هفته جاری در ایالت کداح با وارد شدن به فروشگاه، بر روی یک زن چاقو کشید.
این نوجوان سپس به این زن دستور داد برای دستگیری وی به پلیس زنگ بزند. تحقیقات اولیه نشان می دهد این نوجوان که تحت تاثیر تبلیغات داعش قرار گرفته است، با این اقدام خود قصد داشته نشان دهد حامیانی از داعش وجود دارند که حاضرند هرگونه اقدامی انجام دهند.
این اتفاق درست در روزی رخ داد که اخبار مربوط به دو بمب گذار انتحاری مالزی که در هفته های گذشته در عراق و سوریه باعث کشته شدن 30 نفر شدند، در رسانه ها انتشار یافت.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در واکنش به انتشار این اخبار و آگاه شدن از وجود چنین تروریست هایی نوشت که از این خبر شوکه شده است.
این شرایط در مالزی و اعلام وزیر حمل و نقل این کشور در مورد حمایت بیش از 50 هزار نفر در مالزی از داعش و انفجارها و عملیات انتحاری امروز در جاکارتا پایتخت اندونزی نشان می دهد دیدگاه کارشناسان و تحلیلگران در مورد نگاه گروه تکفیری داعش به جنوب شرق آسیا دور از ذهن نیست.
تحلیلگران معتقدند با پایان عمر گروه های تروریستی در عراق و سوریه، جنوب شرق آسیا با توجه به شرایط امنیتی در جنوب فیلیپین، جنوب تایلند، بخشی از اندونزی و حضور حامیان داعش در مالزی می تواند محلی برای خودنمایی گروه های تروریستی باشد.
مقامات امنیتی مالزی، اندونزی و دیگر کشورهای منطقه نیز نسبت به بازگشت یکهزار تروریست این کشورها در گروه تکفیری داعش از خارمیانه ابراز نگرانی کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =