به گزارش زومیت، دستور ساخت خودروهای سدان خانوادگی سالها است که تغییر نکرده و راحتی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت مناسب و ظاهر کاربرپسند پایههای اصلی آن به شمار میروند. مسالهای که به تازگی تغییر کرده است، نحوهی تجاریسازی و تولید ارزان تکنولوژیهای نوین برای استفاده در این کلاس از خودروها است. خودروهای سدان خانوادگی همواره از رقابت بالایی برخوردا بودند و محصولات متنوعی همه ساله به بازار عرضه میشوند.
در ادامه شما را به مشاهده بهترین خودروهای سدان خانوادگی دعوت میکنیم.
۱۱- کرایسلر ۲۰۰
۲۰۰ ، محصول ابتدایی کرایسلر برای رقابت در یکی از فشردهترین کلاسهای خودرویی است. کرایسلر ۲۰۰ را میتوان نمونه ارتقا داده شده دوج دارت دانست. این خودرو به طور استاندارد از پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر استاندارد بهره برده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری نیز قابل سفارش است. همچنین امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک در نمونه ۶ سیلندر وجود دارد. جعبه دنده پیشرفته ۹ سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. بدنه کرایسلر ۲۰۰ جذابتر از چیزی بود که پیش از معرفی آن در ذهن کارشناسان وجود داشت. با این که ۲۰۰ از ظاهر و کابین زیبایی بهره میبرد، اما کمبود امکانات و سیستمهای پیشرفته کنترلی نسبت به رقبا باعث شده تا در این جایگاه قرار بگیرد. وزن زیاد و فرمان نه چندان دقیق از مهمترین نقاط ضعف کرایسلر ۲۰۰ به شمار میرود.
۱۰- سوبارو لگاسی
سوبارو با ارایه سیستم چهارچرخ محرک به صورا استاندارد برای لگاسی، آن را از سایر محصولات این کلاس خودرویی متمایز کرده است. پیشرانه تخت ۲.۵ لیتری ۱۷۵ اسب بخاری به همراه جعبه دنده خودکار ضریب متغیر در لگاسی به کار گرفته شدهاند. البته پیشرانه تخت ۳.۶ لیتری به توان ۲۵۶ اسب بخار نیز قابل سفارش است. با این که لگاسی در بسیار از جنبهها عملکرد ایدهآلی دارد، اما در بخش تجهیزات کابین و کیفیت قادر نیست با بهترینهای این کلاس رقابت کند. سوبارو میتواند با ارایه جعبهدندههای بهتر، امیدها را برای افزایش فروش لگاسی زنده نگه دارد.
۹- تویوتا کمری
پرفروشترین خودروی بازار ایالات متحده در زمینههای متعددی اعم از شاسی، طراحی بدنه و کابین پیشرفتهای زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. اما این تغییرات برای راضی کردن مشتریان نسل قبلی کمری به خرید نسل جدید آن، کافی نیست. طبق سنت همیشگی تویوتا، پیشرانههای ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در دسترس هستند. جعبه دنده ۶ سرعته دستی تنها نمونه موجود در نسل جدید کمری است. نمونه هیبریدی کمری نیز در کنار سایر انواع به بازار عرضه شده است. علی رغم کمبودهای کمری، این خودرو همچنان نماد کیفیت، قیمت مقرون به صرفه و امکانات مناسب در کلاس خود است. با این حال ممکن است تعدادی از علاقه مندان به این خودرو نتوانند با زبان طراحی آن ارتباط برقرار کنند. مدیر عامل تویوتا در خصوص طراحی محصولات خود قول پیشرفت چشمگیر در آیندهای نزدیک را داده است. یقینا کمری رانندگی بهتری را نسبت به نسل قبل خود ارایه میدهد اما رقبای آن در این رده پیشرفت چشمگیری را تجربه کردهاند.
۸- شورولت مالیبو
نسل جدید مالیبو به هر مشخصهای برای رقابت در این کلاس خودرویی مجهز شده است؛ بدنهای زیبا، تکنولوژی پیشرفته و عرضه نمونه هیبریدی. پیشرانههای به کار رفته در مالیبو نمونههای توربوی ۱.۵ و ۲ لیتری به توانهای ۱۶۰ و ۲۵۰ اسب بخار است که جعبه دنده هشت سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. نمونه هیبریدی این خودرو نیز از پیشرانه ۱.۸ لیتری در کنار دو موتور الکتریکی بهره میبرد. سیستمهای ایمنی پیشرفته، نمایشگر لمسی بزرگ در کنار طراحی عضلانی مالیبو را به رقیب قدرتمندی تبدیل کرده است. زبان طراحی کودو از مالیبو خودرویی زیبا ساخته است در حالی که ظاهر نسل قبلی آن ناامید کننده بود و سران جنرال موتورز را وادار به فیس لیفت خودرو تنها ۱۸ ماه پس از عرضه به بازار کرد.
۷- نیسان آلتیما
نیسان در آلتیما برای جذابیت بیشتر از المانهای طراحی اینفینیتی بهره برده است. همچنان میتوان هندلینگ عالی را نقطه قوت آلتیما به شمار آورد در حالی که بزرگترین نقطه ضعف آن جعبه دنده ضریب متغیر آن است. استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۲۷۰ اسب بخاری دوست داشتنی است، اما متاسفانه تنها جعبه دنده موجود نمونه خودکار ضریب متغیر است که حس رانندگی را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. نیسان در نسل جدید خودروهای خود از صندلیهای با نام جاذبه صفر (Zero Gravity) بهره برده که مراحل توسعه آن به کمک ناسا برای راحتی سرنشینان در مسافتهای طولانی، انجام شده است.
۶- فورد فیوژن
طراحی جذاب فورد در کنار فرمانپذیری خوب و استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته، فیوژن را به گزینهای مناسب در این کلاس تبدیل کرده است. پیشرانه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۵ اسب بخاری در کنار نمونههای ۱.۵ و ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ و ۲۴۰ اسب بخاری، امکان انتخاب گستردهای را به خریداران میدهد. تمامی پیشرانههای مذکور با جعبه دنده ۶ سرعته خودکار و محور جلوی محرک همراه شدهاند. البته لازم به ذکر است که سیستم چهارچرخ محرک در نمونه ۲ لیتری قابل سفارش است. همچنین نمونه هیبریدی که از پیشرانه ۲ لیتری به همراه ۴ موتور الکتریکی در آن به کار رفته، نیز در دسترس است. اگر چند سال گذشته کسی میگفت فورد محصولی زیبا قابلیتهای فراوان ارایه خواهد کرد، همه به آن میخندیدند. اما فیوژن ثابت کرد فورد توانایی تغییر را دارد.
۵- هیوندای سوناتا
سوناتا از زبان طراحی جدید هیوندای که پیشتر در جنسیس به کار رفته بود، بهره میبرد. این زبان طراحی باعث شده تا سوناتا به خودرویی جذاب و زیبا در این کلاس تبدیل شود. هیوندای برای قوای حرکتی نسل جدید سدان پرفروش خود از پیشرانههای ۲.۴ لیتری به صورت استاندارد و نمونههای ۱.۶ لیتری اکو و ۲ لیتری توربو بهره برده است. سوناتا در نسل جدید خود ارتقای محسوسی در سیستم تعلیق و فرمان تجربه کرده است. امکانات رفاهی نیز در این خودرو در بالاترین سطح قرار دارد. سوناتا به طور خلاصه خودرویی بسیار خوب است و نقطه ضعف بزرگی به همراه ندارد.
۴- کیا اپتیما
طراحی زیبا، کابین پیشرو در این کلاس و شاسی پیشرفته اپتیما را به خودرویی بسیار بهتر از یک نمونه سدان معمولی تبدیل کرده است. به صورت استاندارد این خودرو به پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۵ اسب بخاری مجهز است؛ اما نمونههای۱.۶ لیتری و ۲ لیتری توربو به توانهای خروجی ۱۷۸ و ۲۷۴ اسب بخار نیز قابل سفارش هستند. جعبه دندههای ۷ سرعته دوکلاچه و ۶ سرعته خودکار نیز در دسترس خریداران هستند. اپتیما به صورت استاندارد دارای کروز کنترل، رادیوی ماهوارهای و بلوتوث است که بدین وسیله خود را از سایر خودروهای این کلاس متمایز میکند. مدل ۲۰۱۶ این خودرو با بهینهسازیهای جزیی در بخشهای ظاهری و فنی آماده فروش است.
۳- فولکس واگن پاسات
پاسات با بدنهای بلندتر و عریضتر برای رقابت با رقبای آسیایی وارد بازار شده است. این خودرو با تجهیز به پیشرانههای ۱.۸ لیتری توربو و ۳.۶ لیتری، قابلیتهای حرکتی بالا را در کنار فضای داخلی راحت آرام را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. با این حال طراحی بدنه پاسات را میتوان نسبت به رقبای کرهای تا حدودی محافظ کارانه دانست. به تازگی فولکس واگن اقدام به عرضه مدل ۲۰۱۶ این خودرو کرده است.
۲- مزدا ۶
به جرات میتوان زبان طراحی کودو را جز بهترینهای حال حاضر دانست. بدنه زیبای مزدا ۶ گواه این مدعی است. طراحی زیبا و جذاب مزدا ۶ در کنار کابین دلنشین آن را به یکی از بهترین سدانهای حال حاضر تبدیل کرده است. مزدا در این خودرو به صورت استاندارد از پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری بهره برده است که جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا خودکار وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارند. مزدا ۶ خودرویی کممصرف است اما شتاب آن نسبت به رقبای خود برتری خاصی ندارد. مزدا ۶ جز معدود خودروهای این رده است که پس از نشستن پشت فرمان، خنده بر لب راننده خواهد نشست. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این خودرو بهترین سدان خانوادگی سال ۲۰۱۵ است.
۱- هوندا آکورد
با وجود رقبای بسیار سرسخت، لقب بهترین سدان خانوادگی سال ۲۰۱۵ برازنده آکورد است. قابلیتهای حرکتی بالا در کنار فضای جادار و راحت باعث شده تا این خودرو نیازهای هر قشری را پوشش دهد. آکورد از پیشرانههای ۲.۴ لیتری و ۳.۵ لیتری به توانهای ۱۸۵ و ۲۷۸ اسب بخار بهره میبرد. نکته مثبت در خصوص این خودرو امکان انتخاب جعبه دنده ۶ سرعته خودکار به جای نمونه ضریب متغیر است. آکورد همچنان در زمینههایی اعم از قیمت، راحتی و فضای سرنشین بهترین این کلاس به شمار میرود. ترکیب این موارد باعث شده تا آکورد به بهترین سدان خانوادگی تبدیل شود که در بازار وجود دارد.
17503
نظر شما