در حمله شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی القاعده به هتل محل استقرار کارکنان سازمان ملل و اتباع غربی در آواگادوگو، پایتخت بورکینا فاسو دست کم 20 تن کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

 

 



پرس تی وی گزارش داد: شماری دیگر از افراد حاضر در هتل گروگان گرفته شده‎اند که بر اساس گزارش مقامات دولتی تاکنون 63 تن از این افراد آزاد شدند.

بر همین اساس مهر هم به نقل از بی بی سی  گزارش داد: در بین افراد آزاد شده یکی از وزیران این کشور آفریقایی قرار دارد.ی، «رمیس دانجینو» وزیر ارتباطات «بورکینافاسو» با انتشار پیامی توئیتری از پایان گروگان گیری در هتل «اسپلندید» واقع در «آواگادوگو»، پایتخت، خبر داد.

گروه «القاعده مغرب اسلامی» مسئولیت این حمله را که بر اثر آن دستکم ۲۰ نفر جان باختند، بر عهده گرفت.

در این میان، ۳۰ نفر هم از سوی نیروهای افراطی به گروگان گرفته شده بودند، که آخرین خبرها حاکی از آزادی آنها است.

این نخستین باری است که بورکینافاسو از سوی گروه های افراطی مورد تهدید قرار می گیرد و این امر را می توان به منزله شکستی برای آمریکا، فرانسه به شمار آورد که داعیه دار برقراری امنیت در کشورهای آفریقای مرکزی و غربی هستند.

ناگفته نماند که دیگر کشورهای آفریقایی نیز در یک سال اخیر هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند که اخیرترین آنها به حادثه حمله به هتلی در «مالی» اشاره کرد که در ماه نوامبر سال میلادی ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و در جریان آن ۲۰ نفر کشته شدند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =