کشته و زخمی شدن ۴۰ نفر در حوادث ۷۲ ساعت گذشته اصفهان

به گزارش مهر، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در ۷۲ ساعت گذشته نزدیک به ۴۰ نفر در اصفهان بر اثر حوادث ترافیکی و مسمومیت با گاز منوکسید کربن کشته و زخمی شدند.

غفور راستین در  این ارتباط  اظهار داشت: طی سه روز گذشته پنج مورد حادثه ترافیکی و سه مورد مسمومیت با منوکسید کربن به وقوع پیوست که پنج کشته و ۳۴ مصدوم برجای گذاشت.

وی اعلام کرد: ساعت ۸:۱۶ روز پنج شنبه ۲۴ دیماه در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان شاهین شهر اعلام شد كه خودروی سمند در جاده اصفهان - میمه واژگون شده و وضعیت جسمی سرنشینان وخیم است بنابراين بلافاصله یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی و دو تکنسین فوریت های پزشکی در صحنه حادثه حاضر شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان افزود: تكنسین‌های حاضر در محل پس از بررسی وضعیت حادثه‌ دیدگان متوجه شدند كه یكی از آنها به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باخته و چهار نفر دیگر مجروح شده‌اند که توسط آمبولانس به بیمارستان محمد رسول الله (ص) میمه منتقل شدند.

وی بیان داشت: ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه همان روز نیز بر اثر برخورد زنجیره‌ای خودروی تریلی، پراید، سمند و عابر در اتوبان ذوب آهن، سه مرد به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باختند و شش نفر شامل دو مرد، دو زن و دو كودك مصدوم شدند كه همه آنها توسط آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان انتقال یافتند.

راستین ادامه داد: همچنین ساعت ۱۱:۲۰ روز جمعه ۲۵ دیماه دو خودروی سواری پیکان و پراید در جاده اصفهان فلاورجان به شدت با یكدیگر برخورد كردند كه بر اثر این حادثه هشت نفر از جمله دو زن، پنج مرد و یک کودک مصدوم شدند و پس از اقدامات اولیه درمانی توسط دو واحد امدادی اورژانس بیمارستانی و چهار تکنسین به بیمارستان امام خمینی (ره) فلاورجان منتقل شدند.

وی افزود: ساعت ۱۶:۳۰ همان روز طی تماس تلفنی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان نایین اعلام شد دو خودروی پراید و تیبا در جاده انارک - نایین با یكدیگر تصادف كردند كه این حادثه پنج مصدوم و یک فوتی برجا گذاشت.

سه حادثه مسمومیت با منوکسید کربن طی ۷۲ ساعت گذشته

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان گفت: مصدومان این حادثه رانندگی پس از انجام خدمات درمانی اولیه از سوی چهار تكنسین فوریت‌های پزشكی به بیمارستان حشمتیه نایین انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه سه مورد حادثه مسمومیت با منوکسید کربن طی ۷۲ ساعت گذشته در استان اصفهان رخ داده است، تصریح كرد: ظهر روز پنجشنبه ۲۴ دی طی تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان خمینی شهر یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی اعزام شد که یک نفر مرد که بر اثر استفاده از ذغال در حمام و استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بود به وسیله واحد امدادی ۱۱۵ به بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر منتقل شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی افزود: در حادثه دیگری در همان روز و در روستای جهاد آباد از توابع شاهین شهر، به علت استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی، دو مرد را روانه بیمارستان گلدیس شاهین شهر کرد.

وی ادامه داد: همچنین دو نفر آقا در شهرستان شهرضا که به دلیل استفاده از ذغال دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شده بودند توسط یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان صاحب الزمان (عج) شهرستان شهرضا انتقال یافتند.

راستین با اشاره به اینکه گاز سمی منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می‌تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ شود، تاکید کرد: این گاز بی رنگ و بی بو است و دراثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود.

وی ادامه داد: منواکسیدکربن بویژه در فصل های سرد سال به دلیل استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گاز غیر استاندارد یا استفاده از سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و همچنین نصب نکردن صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسانها را می‌گیرد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشكی استان اصفهان بیان کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی فاقد دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده از وسایل گرمایشی و حصول اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن خودرو در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیرکرسی و نصب نکردن آبگرمکن در حمام از مواردی است که برای جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =