تسنیم نوشت: شورای امور عمومی آمریکا-اسرائیل در واکنش به اجرایی شدن برجام اعلام کرد که اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شورای امور عمومی آمریکا-اسرائیل در واکنش به اجرایی شدن برجام اعلام کرد که اجرای برجام برای آمریکا و متحدانش خطرناک است.

ساعتی پیش ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدّانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته‌ای ذی‌ربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

از آنجا که ایران به تعهدات خود عمل نموده است، امروز تحریم‌های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران منطبق با برجام برداشته شد. اتحادیه اروپایی، کشورهای 1+5 مرکب از جمهوری خلق چین، جمهوری فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، فدراسیون روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، و ایران همچنین در زمینه استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، در چارچوب برجام، همکاری خواهند کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =