ایرنا نوشت ، رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی بیماری آنفولانزا در کشور درحال فروکش است، اما باید با خودمراقبتی مراقب موج دوم این بیماری باشیم.

محمود سروش در دیدار با رییس و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: برای مقابله با بیماری آنفولانزا باید با اقدامات حفاظت فردی وخودمراقبتی، موج دوم بیماری کنترل شود.
وی گفت: کنترل و نظارت بر آنفولانزا در کشور به خوبی مدیریت شده و آنچه که بیش از هر عاملی در کنترل این بیماری نقش داشت، ترویج برنامه های آموزشی با محوریت خودمراقبتی بوده است.
وی اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت در طغیان بیماری ها، کنترل ودرمان و در هنگام اپیدمی جلوگیری از گسترش بیماری و آمادگی برای پاسخگویی به نیازهای درمانی است.
سروش افزود: باتوجه به اینکه استان چهارمحال وبختیاری دارای آب وهوای سرد است مردم باید اقدامات خودمراقبتی را بیشتر رعایت کنند تا به بیماری آنفولانزا مبتلا نشوند.
وی ارائه آموزش به مردم در زمینه راه های پیشگیری از بیماری وهمچنین تاکید بر شستشوی صحیح دست ها به صورت مکرر وآموزش به افراد بیمار در نحوه درمان وهمچنین رعایت بهداشت فردی می توان از گسترش این بیماری موثر باشد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نباید با افراد مشکوک یا آلوده به بیماری آنفولانزا دست داد وهمچنین از درآغوش گرفتن افراد آلوده باید اجتناب کرد.
سروش افزود: مادران باردار، کودکان خردسال، افراد سالخورده، بیماران قلبی وعروقی وافرادی که تحت درمان هستند و بیماری تنفسی دارند بیشتر درمعرض خطر بیماری قرار دارند و باید اقدامات محافظتی بیستر برای این افراد انجام شود.
وی بابیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا مهرماه است، افزود: باید در مردادماه سال آینده اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد تا افراد درمعرض خطر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.
سروش از کادر درمانی بیمارستان ها ومراکز درمانی خواست تا ابتلا به بیماری را جدی گرفته و درمواجه با بیماران و حین انجام اقدامات درمانی اقدام های محافظتی را رعایت کنند.
مرتضی هاشم زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز دراین دیدار با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درکنترل وطغیان بیماری ها دارای تجربه خوبی است، افزود: این دانشگاه آمادگی لازم برای کنترل ودرمان بیماری آنفولانزا را دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =