دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز در سی و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، پژوهش را راهکاری برای ارتقاء فرهنگ دانست.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، مهندس سید موسی حسینی کاشانی ، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز در سی و هفتمین نشست این شورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز با حضور اکثریت اعضاء شورا برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش هایی در خصوص شاخه هایی از سبک زندگی صورت گرفته است، که این پژوهش ها می تواند، منتج به راهکارهای اجرایی به منظور ارائه به دستگاه های مختلف باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: نکته دیگر این است، که به منظور تقویت شورای فرهنگ عمومی استان خانم حسینی، به عنوان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی االبرز مستقر خواهند بود و موارد مطرح شده در شورای و مصوبات را پیگیری خواهند کرد.
وی تصریح کرد: برمبنای آیین نامه، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها باید تشکیل شود و ریاست شورای فرهنگ عمومی برعهده ائمه جمعه شهرستان ها و دبیری آن بر عهده مسئولان اداره های تابعه فرهنگ و ارشاد استان است و احکام شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها توسط نماینده ولی فقیه استان ارائه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این مطلب که این نشست با سه دستور آغاز شد، نخستین دستور را راهکارهای ارتقاء راستگویی و کاهش دروغگویی ذکر کرد و توضیح کرد: برمبنای محورهای بیان شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هم چنین تاکیدهایی که در فرمایش های مقام معظم رهبری نسبت به سبک زندگی است، دستور نخست این نشست راهکارهای ارتقاء راستگویی و کاهش دروغگویی است.
کاشانی با بیان اهمیت نقش پژوهش به عنوان راهکاری برای ارتقاء فرهنگ عمومی توضیح داد: این پژوهش ها ، از حیث زمانی با نظر اعضاء انجام شده است، که در نوع خود می تواند دستورالعملی برای ارائه به دستگاه های مختلف باشد و پژوهش راهکارهای ارتقاء راستگویی و کاهش دروغگویی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار داده شده است.
والدین باید الگویی صادق برای فرزندان باشند

در ادامه حجت الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با توضیح این مطلب که پژوهش و تحقیق در زمینه ارتقاء راستگویی و کاهش دروغگویی ، که طی یک ماه تهیه شده است براساس یک مقدمه و چهار بخش است، توضیح داد: بخش چهارم راهکارها است، که هفده راهکار ارائه شده است، این پژوهش می تواند، راهکاری برای زمینه سازی و تبیین راستگویی و پرهیز از دروغگویی باشد.

این مسئول تصریح کرد: چهار راهکار که چه کنیم که دروغ گویی از جامعه ما برداشته شود در این پژوهش ارائه شده است، یکی از راهکارهای مطرح شده والدین باید الگویی صادق برای فرزندان باشند، دوم این که پدر و مادر نباید فرزند را در موقعیت درغگویی قرار دهند، پدر و مادر باید راستگویی را در فرزند تقویت کنند، چهارم فرزندان را با پیامدهای دروغگویی آشنا کنند، محبت بی قید و شرط به فرزند زمینه تبیین راستگویی در فرزند است، به جای زیر سوال بردن شخصیت فرزند عمل فرزندشان را زیر سوال ببرند، پدرها و مادرها رفتارها و کارهای نیک فرزند را برای تقویت راستگویی تقویت کنند.
« راهکارهای ثبات و قوام خانواده » دومین بخش از مفاد نشست شورای فرهنگ عمومی استان بود، که دبیر شورای فرهنگ عمومی استان این پژوهش را برعهده رییس حوزه های علمیه استان قرار گرفته است.
در این رابطه، حجت الاسلام سلطانی ، رییس حوزه های علمیه استان البرز نیز سرفصل های پژوهشی و تحقیقی کتابخانه ای را مطرح کرد.
سومین بخش از دستور جلسه ارائه گزارش پژوهشی راهکارهای حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان توسط دانشگاه آزاد اسلامی بود که به علت کمبود وقت مطرح نشد.
طی این نشست اعضاء شورای فرهنگ عمومی استان از جمله ائمه جمعه استان، مدیران دستگاه های اجرایی نقطه نظرهایی را ارائه کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =