ایرنا نوشت ، رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: صلاحیت 65 داوطلب نمایندگی مجلس دهم در چهار حوزه انتخابیه این استان تایید شد.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری در نشست خبری با خبرنگاران این استان، افزود: در مجموع 146 نفر برای مجلس دهم در استان داوطلب شده بودند که از این تعداد یک نفر از سوی هیات های اجرایی رد صلاحیت شد و پرونده بررسی صلاحیت 145 داوطلب به هیات نظارت استان رسید.
وی ادامه داد: از این 145 داوطلب، 26 نفر انصراف دادند، 65 نفر واجد صلاحیت قانونی برای ورود به انتخابات مجلس شناخته شدند، 39 نفر رد صلاحیت شدند و صلاحیت 16 داوطلب نیز احراز نشد.
جعفری با اشاره به تفکیک حوزه های انتخابیه این استان، گفت: در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان صلاحیت 12 داوطلب تایید شد، 12 داوطلب رد صلاحیت شدند و صلاحیت شش داوطلب احراز نشد.
رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه انتخابیه بروجن نیز صلاحیت 17 داوطلب تایید شد، شش داوطلب رد صلاحیت شد و صلاحیت سه داوطلب نیز احراز نشد.
جعفری با بیان اینکه در حوزه انتخابیه لردگان 17 داوطلب تایید صلاحیت شدند، اظهار کرد: همچنین در همین حوزه صلاحیت چهار داوطلب احراز نشد و 12 نفر نیز رد صلاحیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ نیز 19 داوطلب تایید صلاحیت شد، 9 داوطلب رد صلاحیت و صلاحیت سه داوطلب نیز احراز نشد.
جعفری، ملاک بررسی صلاحیت داوطلبان را احراز شرایط نمایندگی دانست و گفت: طبق قانون برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تایید صلاحیت ها، اصل بر برائت نیست و باید مشخص شود که فرد داوطلب شرایط لازم را برای نمایندگی داراست.
رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گرایش های سیاسی در بررسی صلاحیت ها به هیچ عنوان دخیل نبوده است، تصریح کرد: بی شک بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون بوده است.
جعفری انتخابات 94 را از انتخابات مهم و سرنوشت ساز کشور دانست و افزود: باید با همدلی و همراهی قانون را رعایت کرد ودر مسیر قانون گام برداشت تا شاهد برگزاری یک انتخابات سالم، باشکوه و حداکثری باشیم.
وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که واجد شرایط نمایندگی نبودند یا صلاحیت آنها احراز نشده می توانند مطابق قانون اعتراض کنند.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =