ایسنا نوشت: مقام‌های دولتی کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کردند، کره شمالی یک میلیون اعلامیه تبلیغاتی از طریق بالون به داخل کره جنوبی ارسال کرده که هدفش دامن زدن به تنش‌ها در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، تنش‌های رو به رشد در شبه جزیره کره پس از آزمایش اتمی این کشور به تاریخ ششم ژانویه سال جاری میلادی شدت گرفته است که باعث خشم کشورهای جهان به ویژه همسایگان این کشور شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش کره شمالی بالون‌هایی را به داخل کره جنوبی فرستاده که داخل آنها اعلامیه‌های تبلیغاتی بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این اعلامیه‌ها علاوه بر سئول در مناطق مرزی دیگر با کره شمالی نیز به دست مردم رسیده است.

ارسال چنین اعلامیه‌هایی از سوی کره شمالی امری بی سابقه است چرا که دو کره در سال 2004 استفاده از آنها را برای به راه انداختن جنگ روانی متوقف کرده بودند. فعالان کره جنوبی به صورت گاه و بیگاه اعلامیه‌هایی را برای همسایگان شمالی‌ خود می‌فرستند که باعث خشم دولت این کشور شده است.

مقام‌های سئول بر این باورند که تبلیغات کره شمالی برای برهم زدن ثبات در شبه جزیره کره است.

بسیاری از دولتهای غربی و تحلیل گران همچنان بابت آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره شمالی در اوایل سال جاری میلادی تردید دارند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =