ایرنا نوشت ،وزیرآموزش وپرورش گفت:مدرسه های ایران تاپایان برنامه ششم توسعه ایمن واستانداردخواهندشد

علی اصغر فانی در نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری در باغ موزه دفاع مقدس تهران افزود: دانش آموزان کشور در 520 هزار کلاس مشغول تحصیل هستند، 12 سال قبل یک سوم از کلاس ها ایمن و استاندارد بودند، در طول 12 سال این تعداد به دو سوم رسیده است و بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه که از سال 95 آغاز و تا پایان سال 99 طول خواهد کشید، همه مدارس کشور ایمن واستاندارد می شوند.
وی با بیان اینکه تربیت خوب نیازمند ابزار خوب است و بدون آموزش کشور توسعه نخواهد یافت، گفت: کتاب، معلم، بودجه و روش های ارزشیابی نیازمند فضایی مناسب برای ارائه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خیران مدرسه ساز و صدقه جاریه خواندن این عمل، افزود: کسانی که به ساخت فضای آموزش کمک می کنند دارای اجری معنوی هستند و صدقه جاریه ای برای خود مهیا کرده اند.
فانی گفت: دولت، خیرین و نهادها می توانند با کمک هم تا پایان برنامه ششم توسعه همه مدارس کشور را به صورت استاندارد توسعه و تجهیز کنند.
وی خطاب به خیران حاضر در مراسم تاکید کرد: به هرمیزان که شما کمک کنید دولت نیز به همان میزان اعتبار ملی برای بهبود فضای آموزشی استان چهار محال و بختیاری اختصاص خواهد داد.
استاندار چهار محال و بختیاری نیز در سخنانی با اشاره به صرف بخش اعظم بودجه وزارت آموزش و پرورش برای هزینه های جاری گفت: توسعه و ایمن سازی مدارس بدون کمک خیران امکان پذیر نیست در استان ما 700 باب مدرسه نیازمند مقام سازی و یکصد باب نیز نیازمند تخریب و نوسازی است.
قاسم سلیمانی افزود: هر میزان که خیرین کمک کنند استانداری نیز به همان میزان اعتبار استانی برای مدرسه سازی کمک خواهد کرد.
رییس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز بیان اینکه 35 درصد کل مدارس ساخته شده در کشور توسط خیران بوده است، گفت: خیران در امر مدرسه سازی از دولت پیشی گرفته اند.
محمدرضا حافظی از قول خیران مدرسه ساز افزود: تا عمر داریم مدرسه خواهیم ساخت زیرا ارتقای کشور به ارتقای دانش فرزندان ایران وابسته است.
در این مراسم از تمبر یادبود این جشنواره پرده برداری و از چند تن از خیرین مدرسه ساز تقدیر شد.
17 هزار شاغل فرهنگی وظیفه آموزش 180 هزار دانش آموز استان چهار محال و بختیاری را عهده دار هستند.
ایران دارای بیش از 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و کارمند فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =