وقتی کشتی ها قاتل دلفین های خلیج فارس می شوند/ لاشه دو قطعه دلفین در جزیره خارگ پیدا شد

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: سالانه تعدادی از این دلفین ها متاسفانه در اثر برخورد با کشتی ها و قایق ها از بین می روند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، در سواحل جزایر خارگ و خارگو لاشه دو قطعه دلفین از گونه بینی بطری مشاهده شد .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: طی گشت وکنترل های صورت گرفته توسط پرسنل حفاظت محیط زیست جزیره خارگ ، این دو قطعه دلفین کشف و شناسایی شد.
حسین دلشب افزود: در همین راستا از بافت از یکی از دلفین ها نمونه برداری انجام و جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شد.
وی ادامه داد: لازم به ذکر است که طی تحقیقات صورت گرفته از این دو قطعه دلفین مشخص شد که هردو بر اثر ضربه هایی که توسط پروانه قایق یا کشتی به آنها وارد شده تلف شده اند.
دلشب تاکید کرد: سالانه تعدادی از این دلفین ها متاسفانه در اثر برخورد با کشتی ها و قایق ها از بین می روند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشریح کرد: دُلفین‌ها پستاندارانی دریازی از راسته آب بازسانان هستند که رابطه نزدیکی با نهنگ ها وگراز ماهی ها دارند. اجداد این جانوران جفت سمانی بودند که نزدیک به ۵۰ میلیون سال پیش برای پیدا کردن غذا از خشکی به دریا وارد شدند. به صورت تقریبی ۴۰ گونه دلفین وجود دارد که در ۱۷رده گوناگون رده‌بندی شده‌اند.آن‌ها همانند بسیاری از پستانداران فرزندانشان را زنده به دنیا می‌آورند و به آن‌ها شیر می‌دهند. زیستن گروهی در بسیاری از انواع دلفین‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا خطرات زندگی در طبیعت را برای خود و فرزندانشان کمینه سازند. آن‌ها از توانایی‌هایی چون تولید سونار و شنوایی بسیار قوی برای یافتن طعمه‌هایشان بهره می‌گیرند. غذای این جانوران را ماهی و سرپایان تشکیل می‌دهند.به دلیل توانایی‌های هوشی بالا، ظاهر دوستانه، و جنب و جوش همیشگی‌شان، دلفین‌ها از گذشته در طول تاریخ توجه انسان‌ها را به خود جلب کرده‌اند. آن‌ها نه تنها در فرهنگ و هنر آدمیان حضور پیدا کرده‌اند، که انسان‌ها از دلفین‌ها برای کاربردهای گوناگونی چون یافتن ماهی، مین‌یابی، و حتی خوردن گوشتشان بهره گرفته‌اند.
حسین دلشب از کلیه افراد جامعه خواست در حفظ و نگهداری انواع گونه ها، علی الخصوص گونه های آبزی ، مخصوصا دلفین ها ،متعهدانه تر رفتار و کوشش نمایند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =