مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: انرژی پاک و مدیریت سبز از جمله برنامه‎هایی است که در دستورکار ما قرار دارد. با اراده ملی و همکاری بین دستگاه‎های اجرایی و مردم می‎توانیم آینده‎ای روشن‎تر برای محیط زیست رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در همایش روز هوای پاک بیان کرد: امروز به عنوان روز هوای پاک در کشور نامگذاری شده است. هوای پاک یکی از موضوعاتی است که زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و این روز برای بالا بردن حساسیت‎ها در این زمینه تعیین شده است

وی اضافه کرد: در حال حاضر زندگی تمام ساکنان کره زمین و زیست‎مندان به خطر افتاده است برای هیمن حساسیت‎ها در این راستا بالا رفته است. چند هفته گذشته نیز جلسه‎ای با این موضوع برگزار شد و 150 کشور دنیا در آن حضور به هم رساندند که این اهمیت موضوع را نشان می‎دهد.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در سراسر کشور ما نیز مخاطرات آلودگی هوا به صورت جدی پیگیری می‎شود، ادامه داد: سوخت‎های فسیلی، تغییر آب و هوا و رژیم بارشی باعث افزایش آلودگی هوا شده و در سراسر جهان مباحث آلودگی به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: بعد از انقلاب صنعتی و استفاده بی‎رویه از منابع طبیعی امروز شاهد افزایش بی‎رویه گازهای گلخانه‎ای و آلودگی هوا شده‎ایم و در کشور خودمان نیز دیدن آسمان آبی و ابرهای سفید در بعضی کلان شهرها از جمله تهران آرزو شده و بیماری‎های مربوط به آلودگی افزایش یافته‎اند.

وی یادآور شد: در استان ما نیز ده‎ها روز آلوده داشتیم که به خاطر از بین رفتن منابع طبیعی در کشورهای همسایه و بعضی نقاط داخل کشورمان است. اگر در استان مباحث مربوط به آلودگی را رعایت نکنیم ما نیز به طور قطع با این مشکل روبرو خواهیم شد.

فتحی بیرانوند 70 درصد آلودگی هوا را به خاطر تردد خودروها اعلام کرد و افزود: باید در استان کارگروه آلودگی هوا تشکیل شود تا دستگاه‎ها به کمک ما بیایند و بتوانیم با هم این موضوع را رعایت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست‎های کلی محیط زیست در 15 بند توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و دولت نیز توجه ویژه‎ای به این موضوع داشته استهمچنین در برنامه ششم توسعه بحث آب و محیط زیست از اولویت‎هاست.

وی از برنامه‎های این هفته به معاینه فنی رایگان خودروها و برگزاری راهپیمایی‎های خانوادگی در استان اشاره کرد و افزود: مهم‎ترین موضوع برای کاهش آلودگی هوا مباحث فرهنگی و تغییر نگرش‎ها در این زمینه است که دانش‎آموزان می‎توانند در این زمینه نقش‎آفرینی کنند.

فتحی بیرانوند گفت: انرژی پاک و مدیریت سبز از جمله برنامه‎هایی است که در دستورکار ما قرار دارد. با اراده ملی و همکاری بین دستگاه‎های اجرایی و مردم می‎توانیم آینده‎ای روشن‎تر برای محیط زیست رقم بزنیم

تابناک/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =