به گزارش تسنیم، استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان تا امروز حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: برای تکمیل طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان باید این طرح را تا سال ۹۵ تمدید کنیم.

رسول زرگر پور  در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک، با بیان اینکه پیشرفت و توسعه از مسیر دانشگاه رخ می‌دهد، اظهار داشت: خدا کند که هیچ‌کس به‌جای استاندار نباشد، به این دلیل که روزانه 5 جلسه داریم و مردم همه مشکلات جهان اسلام را از استاندار مطالبه می‌کنند و انتظار پاسخی سریع دارند، بنابراین باید بگویم پس‌ازاین دیگر استاندار نمی‌شوم.

وی افزود: دو حالت برای حل معضلات اصفهان وجود دارد، نخست اینکه باید مجلس ختمی برای آن بگیریم و یا اینکه به دنبال حل این مشکلات باشیم، در 2 سال اخیر متوجه شدم که رویکرد همه مسئولان استان گفت‌وگو است و در این میان عده‌ای دلسوز، فقط طرح مسئله کرده وعده‌ای دیگر نیز برای مشکلات اصفهان گریه و زاری می‌کنند و ما نباید به معضلات «تخت فولادی» فکر کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت اصفهان همچون سکه‌ای دو رو است، خاطرنشان کرد: نخستین روی سکه وجود دریایی از ظرفیت‌هاست و شاید دلیل مطرح‌شدن برخورداری اصفهان نیز این مسئله باشد اما روی دیگر سکه چالش‌ها، مشکلات و معضلات اصفهان به شمار می‌رود که این مشکلات به این دلیل که اصفهان در سطح ملی است، در این سطح عنوان و پیگیری می‌شوند.

وی با اشاره به جلسه استانداران کشور تصریح کرد: در جلسه اخیر، استانداران، اصفهان را شهری دارای صنعت و برخوردار دانستند که من در پاسخ به آن‌ها گفتم که حاضرم همه صنایع استان اصفهان را با شاخه گلی به شما تقدیم کنم، به این دلیل که این صنایع به‌جای نعمت بیشتر نغمت هستند.

زرگر پور با بیان اینکه رویکرد اصلی ما برای مواجه با چالش‌ها اولویت‌بندی آن‌هاست، گفت: پس از اولویت‌بندی باید برای هر چالش راهکاری علمی پیدا کنیم و باقوت آن را پیگیری و اجرا کنیم، اعتقاد من این است که نباید تنها صورت‌مسئله را بیان کرد چراکه ما در استان 10 سال فقط صورت‌مسئله گفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری اصفهان 2 درصد بیشتر از میانگین کشور است، بیان کرد: در 7 ماه گذشته 12 هزار کارگر بیکار شده‌اند البته همه این مسائل مهم است اما مسائلی چون آب، هوا، خاک و صوت در اولویت‌های نخست قرار دارند و در بین این اولویت‌ها مسئله هوا بیشتر مطرح است که در این زمینه در حال اجرای طرحی برای حل مشکلات آلودگی هوا هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسائل زیست‌محیطی در طول 4دهه ایجاد شده است، اظهار داشت: به دنبال مقصر در این جریان نیستیم به این دلیل که زمان چندانی برای این مسئله نداریم و با توجه به شرایطی که وجود دارد در حال حاضر فقط باید به دنبال حل مشکلات باشیم.

وی افزود: در سال 92 آلوده‌ترین شهر کشور بودیم و این در حالی بود که ما هنوز با جریانی چون ریز گرد مواجه نبودیم اما در 2 سال اخیر طرحی را اجرا کردیم که تنها یک ماه تا پایان آن زمان داریم و بر اساس آن تا به اینجای کار شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا و افزایش روزهای سالم بوده‌ایم بنابراین در این زمینه موفق‌ترین طرح کوتاه در مسئله آلودگی هوا را در کشور به انجام رسانده‌ایم.

زرگر پور با بیان اینکه قرار نیست در طرحی 2 ساله معضل آلودگی هوا حل شود، خاطرنشان کرد: این طرح تا به امروز حدود 60 درصد پیشرفت داشته و این نشان می‌دهد ما نسبت به زمان‌بندی اجرای طرح، 40 درصد عقب‌ هستیم، به همین دلیل باید برای تکمیل این طرح آن را تا پایان سال 95 تمدید کنیم.

وی تصریح کرد: روند آلوده شدن هوا 50 سال طول کشیده است پس ما به 10 سال زمان برای حل آن نیاز داریم، در این میان عده‌ای باید انصاف داشته باشند و طرح کاهش آلودگی هوا را تا این حد زیر سؤال نبرند زیرا با زمانی 2 ساله نمی‌توان این مشکلات را حل کرد، البته همه دستگاه‌ها موظف هستند تا پایان سال 95 سهم خود را کامل کنند تا بتوان در برنامه‌های بلندمدت به سمت ایجاد هوای پاک در اصفهان برویم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حفظ این شرایط بسیار سخت است، گفت: صنعت ما باید به دنبال علم و فنّاوری‌های جدید خارجی برود تا بتواند به صنعتی سبز تبدیل شود پس موظف هستیم تا از این به بعد توسعه استان را به سمت صنعت سبز سوق دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها گفت: در طول سال 1200 کشته در تصادفات رانندگی داریم که 500 مورد آن در شهر رخ می‌دهد، در این میان کارشناسان همیشه به شکلی ایده‌آل فکر می‌کنند و معیشت مردم در اولویت آن‌ها قرار ندارد درحالی‌که موتورسواران ما از قشر ضعیف جامعه هستند و باید نخست شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنیم و بعد به فکر حذف موتورسیکلت‌ها باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =