ایرنا نوشت: کمیته هماهنگی مخالفان مسلح سوریه روز سه شنبه اعلام کرد: دهها سرباز روسی وارد پایگاه نظامی وابسته به ارتش سوریه در استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور در مرزهای ترکیه شدند.

به نوشته پایگاه خبری امارات24، این منبع افزود: صد سرباز روسی که در بین آنها 10 افسر با رتبه های مختلف حضور دارند با هواپیماهای ارتش سوریه وارد فرودگاه «القامشلی» شدند.
این منبع هم چنین اعلام کرد: این نیروهای روسی تحت تدابیر امنیتی مشترک بین یگان های کرد و نیروهای امنیتی و نظامی ارتش سوریه به منظور پیوستن به یگان 154 وابسته به این ارتش به پایگاه نظامی ارتش سوریه در استان الحسکه منتقل شدند.
به گزارش این منبع،سربازان روسی در این اواخر این منطقه را بارها بررسی کرده اند و اکنون در این پایگاه نظامی استقرار یافته اند که نزدیکترین منطقه به ترکیه است و آنکارا آن را تهدیدی برای خود می دند.
این منبع همچنین افزود: این پایگاه نظامی متعلق به ارتش سوریه در شرق فرودگاه «القامشلی» در جنوب این شهر در نزدیکی روستای «طرطب السریانیه» قرار دارد و وظیفه یگان 154 این منطقه حمایت از این فرودگاه مجهز به رادار و موشک های ضد هوایی و ضد تانک است.
کمیته هماهنگی مخالفان مسلح سوریه همچنین از منابع موثق گزارش دادند: هیئتی از مستشاران وابسته به دستگاه اطلاعاتی روسیه هفته گذشته برای توافق با نیروهای زمینی موجود در این شهر، از شهر «القامشلی» دیدار کردند.
این کمیته افزود: این هیئت دیدارهایی را با رهبران نظامی یگان های کرد و مسئولان امنیتی و نظامی ارتش بشار اسد داشت اما اطلاعاتی از مسئولیت نیروهای زمینی روسیه منتشر نشد.
هم چنین این کمیته اعلام کرد: حضور نیروهای نظامی روسیه تنها در مناطق تحت تسلط نیروهای دولت سوریه خواهد بود و این نیروها در مناطق تحت کنترل نیروهای مستقل کرد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند حضور نخواهند داشت.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =