لایحه بودجه سال 1395 شهرداری زنجان تقدیم شورای اسلامی شهر گردید

طی جلسه رسمی و علنی این هفته شورای اسلامی شهر زنجان ، بودجه 193 میلیارد تومانی سال 95 شهرداری زنجان جهت بررسی و تصویب تقدیم این شورا گردید.

به گزارش خبرآنلاین ، سعيد اميدي رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان ضمن تبريك سالروز ولادت امام حسن عسكري (ع) با اشاره به فعاليت سامانه 137 شهرداري زنجان گفت: اين سامانه به عنوان پل ارتباطات مردمي و فوريت هاي عمران شهري بوده و به صورت فعال ، پاسخگوي تماس هاي شهروندان مي باشد.

وي افزود: طي هفته گذشته 114 تماس شهروندي در قالب ارتباط مستقيم با شهردارين مناطق شهر زنجان صورت گرفته و از هفته جاري نيز پاسخگويي در اين سامانه در خارج از زمان اداري نيز ميسر خواهد بود.
اميدي تصريح كرد: پيشبرد اين امر همزمان با تدوين بودجه و تأكيدات قبلي اعضاي شوراي اسلامي مبني بر استفاده از شيوه شهروند محوري اقدام ارزشمندي مي باشد.
وي با بيان اينكه كامل ترين مدل اداره شهر ، جلب مشاركت هاي مردمي و بهره گيري از نظرات و پيشنهادات همشهريان مي باشد افزود: با تقويت بيش از پيش اين اعتماد و مشاهده ملموس پاسخگويي مطلوب ، قطعا مشاركت در پرداخت هزينه هاي اداره شهر از جمله عوارض نوسازي سالانه به عنوان يكي از كدهاي درآمدي شهرداري تقويت خواهد شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان در بخش ديگري از سخنان خود به تشکیل منظم کمیسیون‌های تخصصی شورا اشاره و اضافه کرد: این جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.
اميدي راهبرد کمیسیون‌های تخصصی را همفکری و تعامل دانست و تصریح کرد: این تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی ادامه می‌یابد که نتیجه پیشبرد امور شهری است.
وي بر ضرورت تغییر نگرش شهرداری زنجان از ستادی به عملیاتی تاکید کرد و افزود: نکته استراتژیک این است که عمده انرژی و توان شهرداری باید معطوف به کار اجرایی باشد.
اميدي با بیان اینکه سیاست تشکیل جلسات متعدد و طولانی شهرداری زنجان باید مورد بازنگری قرار گیرد، ادامه داد: این رویه باید به حضور میدانی در پروژه‌ها تغییر کند تا ضمن کسب و ارتقای اعتماد عمومی، راندمان کاری را افزایش دهد.

در ادامه اين جلسه نايب رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان رویکرد شورای چهارم را محرومیت زدایی اعلام کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه شهرداری زنجان هم قرار گیرد.

فخرالدين رستمي با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 95 اظهار کرد: از شهردار انتظار می‌رود بودجه ارائه شده را عملیاتی با برش شهرداری‌های مناطق ارائه کند.
وی به موفقیت برجام و نتایج پس از آن اشاره و اضافه کرد: در این راستا شهرداری زنجان باید برنامه‌های متناسب را در راستای ایجاد درآمدهای پایدار تدوین و عملیاتی کند.
نايب رئيس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر لزوم حمایت از کارگران شهرداری زنجان ادامه داد: باید تلاش شود که حقوق کارگران را به موقع تامین و پرداخت کند.
رستمی به لزوم اجرای طرح تکریم مراجعان به شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای برخورد با مراجعان عملیاتی می‌شود.
وی به مطالبات پیمانکاران از شهرداری زنجان اشاره و تاکید کرد: برای پیشگیری از انباشت باید به فکر چاره‌ای برای حل مشکلات موجود بود.
رستمي توجه به پروژه‌های تعریف شده با استفاده از مشارکت عمومی را از دیگر نکات لازم دانست و گفت: باید برای تسهیل ساخت و سازها در شهر زنجان باید برنامه‌ریزی شود.
رئيس كميسيون بودجه و امور حقوقي شوراي اسلامي شهر زنجان نيز با بيان اينكه عملیاتی شدن برنامه‌های شورا و شهرداری زنجان در پروژه‌های شهری نیازمند خروج از همگرایی لفظی و حرکت به سمت همگرایی عملی است اظهار داشت: شهر زنجان پروژه‌های زیادی برای عملیاتی کردن دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.
عباس راشاد با اشاره به ارائه لایحه بودجه به شورا افزود: این لایحه باید به صورت دقیق مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
رئيس كميسيون عمران و محيط زيست شوراي اسلامي شهر زنجان با اشاره به پروژه سبزه‌میدان گفت: شهرداری باید تکلیف این پروژه را مشخص کند.
رزاق محمدی افزود: هر چند فصل سرما است، ولی برخی از اقدامات را می توان در این فصل هم انجام داد و دلیل عدم انجام کار اجرایی در این پروژه باید مشخص شود.
وی با تاکید بر توجه به جنبه محرومیت زدایی بودجه شهرداری زنجان ادامه داد: این جنبه از بودجه تدوین شده باید مد نظر قرار گیرد.
رئيس كميسيون عمران و محيط زيست شوراي اسلامي شهر زنجان تاکید کرد: در تدوین بودجه باید به جمعیت و منطقه محرومیت هم توجه شود و گرنه به آن رای نمی‌دهد.
محمدی به مطالبات پیمانکاران از شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از مشکلات پیش رو این مطالبات باید در بودجه سال آینده مد نظر قرار گیرد.
شايان ذكر است ، در لایحه بودجه پیشنهادی ارائه شده هزینه‌ها به سه بخش خدمات شهری، خدمات اداری و عمران شهری تقسیم شده است که در حدود 271 میلیارد و 520 میلیون ریال معادل 14 درصد بودجه تدوین شده در نظر گرفته شده است.
مبلغ سهم بودجه وظیفه خدمات شهری نیز 633 میلیارد ریال معادل 32.7 درصد از بودجه و نیز مبلغ سهم بودجه وظیفه عمران شهری نیز یک هزار و 34 میلیارد و 642 میلیون ریال معادل 53.3 درصد از بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری را شامل می‌شود.
بودجه پیشنهادی سازمانهای تابعه نیز در روزهای آینده پس از طرح و تایید در جلسات هیئت مدیره و شورای سازمانهای مربوطه جمع‌بندی شده و به منظور تصویب به شورای شهر زنجان ارائه می‌شود.
ضمائم پیوست شده در بودجه ارائه شامل تبصره‌های پیشنهادی بودجه سال 95، برنامه‌های پیشنهادی بودجه فرهنگی و اجتماعی، پیوست پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گزارش و نتایج طرح نظرسنجی از شهروندان در مورد تدوین بودجه سال آینده و گزارشهای توجیهی درآمدهای عمومی و هزینه‌های جاری است.
در لایحه بودجه پیشنهادی سال 95 شهرداری 14 پروژه عمرانی به عنوان پروژه‌های شاخص شهری در نظر گرفته شده است

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =