باید از نگاه مرد سالارانه به زن در فعالیت های مختلف اجتماعی پرهیز کنیم

با توجه به مصوبه وزرات ورزش و جوانان مبنی بر تخصیص 35 درصد از بودجه ورزشی برای توسعه ورزش بانوان ،این ضرورت انکارناپذیر وجود دارد که اعتبارات تخصیصی را از نگاه مردسالارانه به فعالیت های اجتماعی خارج کنیم .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان گیلان ، مسعود رهنما در نشست خبری ای که در اهمیت دادن به ورزش بانوان و نیزبرگزاری اولین المپیاد بانوان استان گیلان سخن میگفت ، از تخصیص اعتبارات ورزشی بانوان خارج از بررسی های کارشناسی ونیز کم توجهی به کمیت و کیفی عملکردزنان و مردان انتقاد کرد و افزود:اگر چه اکنون بودجه تخصیصی بانوان به هردلیلی در اندازه 35 درصد هم لحاظ نمیشود ، اما باید قوانین و خواستی در دولت بوجود بیاید که اگر بانوان جلوتر از مردان در عرصه های ملی عمل کرده اند بودجه تخصیصی آنان هم بیشتر از مردان باشد .

وی با بیان اینکه نقش بانوان در زندگی بشر بی بدیل است ، از حضور گسترده زنان درعرصه فعالیت های اجتماعی و ارتقا توانایی های آنان بعنوان راهبرد موفقیت در اهداف تربیتی یاد کرد و افزود :برگزاری المپیاد ورزشی حرکتی سازنده در شناسایی استعدادها و نیز توسعه شاخصه های فرهنگی در جامعه خواهد بود .
مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان حضور معاون وزیر را در المپیاد ورزشی بانوان گیلان را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت :بدون تردید این نگاه مثبت وزارت ورزش و جوانان حکایت از آن دارد که دولت بر نقش ارزنده زنان واقف بوده و اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم در راستای این مهم پس از برگزاری موفقیت آمیز المپیاد استانی المپیاد روستایی را نیزبرگزار خواهدکرد .
مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت:رسانه ها باید نسبت به حوزه ورزش بانوان حساس باشند و با جلب توجه مسئولین و خیرین شاهد ارتقای فضاهای کاربردی ورزشی مخصوص بانوان باشیم.
رهنما بابیان اینکه تمامی اهداف ترسیم شده در حوزه ورزش می توانند در ورزش بانوان نیز بسط و گسترش یابند، عنوان کرد: ورزش می تواند موجب ارتقای توانایی مدیریت بانوان شود و فعالیت در این عرصه می تواند موجب اثبات توانایی و ظرفیت غنی بانوان شود.
وی با بیان اینکه توجه به ورزش می تواند نقس بسزایی در رونق وضعیت اقتصادی ایفا کند،خاطرنشان کرد:رسانه ها باید نسبت به حوزه ورزش بانوان حساس باشند و با جلب توجه مسئولین و خیرین شاهد ارتقای فضاهای کاربردی ورزشی مخصوص بانوان باشیم.
مریم بخشی، رئیس گروه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان ، از برگزاری اولین دوره المپیاد ورزش بانوان گیلان با حضور بیش از 1200 ورزشکار خبرداد و اظهار کرد:شرکت کنندگان این المپیک در قالب 78 تیم از سراسر استان گیلان در 9 رشته ورزشی در رشت به رقابت با یکدیگر می پردازند.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این المپیاد ورزشی روز پنج شنبه اول بهمن ماه برگزار می شود، افزود: این مراسم با حضور شهریان، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی در سالن تختی رشت برگزار می‌شود.
بخشی با بیان اینکه این المپیاد به‌مدت 8‌روز و در رشته‌های بدمینتون، دو ومیدانی، فوتسال، والیبال، بسکتبال، کاراته، تکواندو، ووشو و شطرنج برگزار می شود، متذکر شد: المپیاد ورزش بانوان استان گیلان از روز شنبه به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند و تا پنجشنبه، هشتم بهمن ادامه خواهد داشت.
بخشی با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزش بانوان نقش مهمی در بحث استعدادیابی ایفا می کند، تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای بهبود سطح کیفی و کمی ورزش بانوان استفاده کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =