برخی شهروندان هر روز مجبورند از محل زندگی خود در شهرهای اطراف تهران به محل کارشان در پایتخت تردد کنند. آنها می گویند از ترافیک صبح و عصر دلخورند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرریز جمعیت ساکن تهران به شهرهای اطراف، بی کیفیتی زندگی در پایتخت و همچنین نرخ بالای هزینه زندگی در تهران باعث شده بسیاری از شهروندان برای کار در تهران مجبور به تردد هر روزه از خانه شان در اطراف پایتخت به مناطق مختلف تهران شوند.
آنها می گویند برای طی کردن مسیرهای کوتاه، باید ساعتها در ترافیک بمانند.
یکی از شهروندان در این باره نوشته: با سلام بنده ساكن فرديس كرج هستم.محل كارم كيلومتر 17 جاده مخصوص كرجه.هر روز عصر موقع برگشت به منزل از دو مسير امكان رسيدن به منزل رو دارم.مسير اول از اتوبان تهران كرج و پل فرديسه و مسير دوم جاده شهريار . ترافيك سنگين هر روز اتوبان تهران به كرج محدوده شهرك خاتم و در ادامه پل فرديس به سمت ملارد و ترافيك مسير دوم مسير شهريار به فرديس هم از ابتداي مسير تا ورودي قلعه حسن خان به حدي ترافيك سنگينه كه مسيري كه حداكثر به 30 كيليومتر از ابتدا تا انتها نميشه رو هيچ وقت زير يك ساعت و پانزده دقيقه تموم نمي كنيم.خواهشمند است مشكل رو با اداره كل راه و شهر سازي استان البرز در ميان بگذاريد و بهترين راه حل مشكل ترافيك اتوبان كرج و پل فرديس رو م خودم پيشنهاد ميدم.طرحش رو روزي صدبار با خودم مرور ميكنم.

شهروند دیگری، موضوع ترافیک اتوبان کرج را به برخی موانع مانند تونل مترو و پل ها نسبت داده و نوشته امکان تعریض اتوبان کرج وجود ندارد:باسلام تعریض اتوبان تهران کرج به علت موانع موجود مانند تونل مترو درگرمدره وپل کلاک درورودی کرج نیمه کاره مانده واین امر موجب ایجاد گلوگاه قیف شده است وهروز صبح وعصر با ترفیک بسیار سنگینی مواجه هستیم با توجه به اینکه این مسیر بسیار مهم راه مواصلاتی چندین استان میباشد چرا یک طرح ملی برای تسهیل در تردد پرترافیک ترین جاده کشور اجرا نمیشود.این موضوع به شدت واجبتر از ایجاد اتوبانهای مختلف وکم تردد است.

کارشناسان زیادی تاکنون در این باره بحث کرده اند. از جمله این کارشناسان، احمد دنیامالی است که اکنون رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران محسوب می شود. او در این باره به خبرنگار ما گفت: یکی از بهترین راههای تردد جمعیت روزکار از شهرهای اطراف به تهران، توسعه حمل و نقل عمومی است و بهترین راه برای حمل و نقل عمومی استفاده از مترو است. ولی باید این را در نظر داشت توسعه مترو در خارج از حریم تهران نیاز به مشارکت دولت دارد.
طرحهای توسعه ای مترو نشان می دهد خطوط مختلفی از شهرهای اطراف قرار است به متروی تهران وصل شود و تا زمانی که این خطوط تکمیل نشده، طبعا مشکلاتی از این دست برای کسانی که محل زندگی شان خارج از تهران و محل کارشان داخل تهران است، وجود خواهد داشت.
البته لازم است دولت نیز با پرداخت سهم خود در توسعه خطوط متروی برون شهری، نسبت به رفع این مشکل اقدام کند. تنها در توسعه خط متروی شهر پرند واقع در جنوب تهران، سهم دولت 300 میلیارد تومان می شود که به گفته مهدی چمران، رئیس شورای شهر پایتخت، تاکنون تامین نشده است.


23231

 

کد خبر 502007

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 20
    راست میگه من که کلی پول دادم و ماشین خریدم برای چی تو ترافیک بمونم ولی کسی که 300 تومن پول مترو میده زودتر برسهفهر چه زود تر این مترو را جمع کنید و فضایش را به اتوبان بدید
  • وحید A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    11 0
    با سلام اینجانب به همراه خانواده در روز جمه دوم بهمن ماه برای سپری کردن روز تعطیل به منطقه اوشان رفتیم . در مسیر بازگشت 45 دقیقه در ترافیک شدید ناشی از ایست بازرسی کلانتری زردبند و به فاصله 1 کیلومتر بعد به مدت 1 ساعت در ترافیک ناشی از ایست بازرسی گردنه قوچک معطل شدیم واینگونه که سایر رانندگان میگفتند این رویه هر هفته وجود دارد . هر اتومبیلی که سرنشین جوان و مجرد داشت مورد بازرسی قرار میگرفت.خلاصه اینکه یک روز خروج از شهر به جای اینکه باعث استراحت یشه با خاطره ای بد و خستگی به پایان رسید.سوال من از پلیس ایته ایا راه بهتری واسه کنترل وجود نداره و ایا اینگونه چهره روز تعطیل مردم رو امنیتی کردن جز القای نا امنی تاثیر دیگری دارد؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    12 0
    اگر اتوبان همت به شهر کرج هم باز شود میتواند خیلی کمک باشد. ضمنا اطراف کرج زمین بایر زیاد است تا دیر نشده میتوان جاده های مواصلاتی خوبی برای 50 سال آینده طراحی و اجرا کرد. این نیاز به همت دولت شهرداری ها دارد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین