روزنامه شرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نورمفیدی نوشت: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: «در شرایط حساس منطقه و هم‌زمان با تهدیدهای روزافزون امنیتی بعضی دولت‌های وابسته عربی با همراهی گروه‌های تکفیری، برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم و کاندیداها با سلایق مختلف، تضمین‌کننده امنیت نظام و کشور است».

 آیت‌الله نورمفیدی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی استان گلستان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام دولت و مردم، همدلی و هم‌زبانی توسط مقام معظم رهبری و نیز تأکید ایشان بر حضور همه مردم با سلایق مختلف در انتخابات، افزود: «همه دست‌اندرکاران امر انتخابات اعم از هیأت‌های اجرائی و نظارت باید بستر این حماسه پرشکوه را فراهم آورند؛ زیرا موجب همدلی و تقویت وحدت ملی و تحکیم قدرت نظام در مقابله با توطئه‌های خارجی خواهد شد».

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ضمن تأکید بر پرهیز از تضعیف نهادهای نظام و به‌ویژه شورای نگهبان، از ردصلاحیت برخی از نیروهای مؤمن و معتقد به نظام و انقلاب و قانون اساسی و رهبری اظهار تأسف کرد و افزود: «برخی از کسانی که نامشان در فهرست احراز صلاحیت‌شدگان نیست را از نزدیک می‌شناسم و شهادت می‌دهم که از نیروهای انقلابی و معتقد به ولایت فقیه و رهبری هستند و دلسوز نظام محسوب می‌شوند».

امام‌جمعه گرگان تصریح کرد: «ما هم معتقدیم کسی که نظام و انقلاب و رهبری و قانون اساسی را قبول ندارد، نباید اجازه ورود به نهاد مهم قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری را داشته باشد؛ ولی متأسفانه در تفسیر التزام به اسلام و ارکان نظام برخی سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این آثار سوئی دارد و موجب گسست و فاصله برخی نیروهای علاقه‌مند به نظام و کشور می‌شود».

آیت‌الله نورمفیدی به ضرورت بازنگری در برخی ردصلاحیت‌ها اشاره کرد و افزود: «همه باید به‌نوعی بسترهای ائتلاف اجتماعی و وحدت کلمه را در کشور فراهم کنیم تا ضمن حفظ کشور در مقابل تهدیدات و اعتلای نظام جمهوری اسلامی بتوانیم برای سایر کشورها الگو باشیم». نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با درخواست از کاندیداها مبنی‌بر حفظ آرامش و حرکت در مسیر قانون از شورای نگهبان خواست با بازنگری در پرونده کاندیداهای احراز صلاحیت‌نشده، کاستی‌هایی که در عملکرد هیأت‌های نظارت استانی وجود دارد را به‌نحوی جبران کند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =