رهامی: با وضعیت فعلی ردصلاحیت ها، اصلاح طلبان لیستی برای انتخابات آتی ندارند

جماران نوشت: مسئول کمیته رایزنی شورای هماهنگی و سیاست گذاری اصلاح طلبان اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهای انتخایات را متناقض با سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی در خصوص جلسه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار کرد: حاصل این جلسه بیانیه ای بود که در این راستا منتشر شد. در این جلسه اعضا به این نتیجه رسیدند که کسی موضع گیری شخصی در مورد اتفاقات انجام ندهد و اظهار نظر ها در قالب بیانیه باشد.

وی در خصوص تعداد تأیید صلاحیت شدگان تصریح کرد: طبق برسی های اولیه از سراسر کشور 30 کاندیدای اصلاح طلب تأیید شده اند. در حال حاضر باید بررسی دقیق تر تأیید صلاحیت شدگان و پیگیری شکایت دوستانی که احراز صلاحیت نشده اند باشیم، تا در نهایت ببینیم کسی برای لیست باقی می ماند یا نه.

رهامی ادامه داد: بنده به عنوان مسئول کمیته پیگیری و تعامل کمیته، به دنبال پیگیری این پرونده ها و رایزنی با شورای نگهبان هستم که امیدوارم با تجدید نظری شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها، ما بتوانیم لیست خود را ارائه دهیم.

مسئول کمیته رایزنی شورای عالی اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: در حال حاضر همان گونه که آقای مرعشی گفتند در کل کشور تنها 30 نفر از 3000 نفر برایمان باقی مانده است، این تعداد باقی مانده هایی که اعلام شده است هم شامل طرفدارن دولت و هم اصلاح طلبان است. اصولاً با این وضعیت ما کسی را برای ارائه لیست نداریم.

وی با اشاره به تعدا محدود تایید صلاحیت شدگان در تهران و شهرستان ها ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های که شورای عالی سیاست گذاری انجام می دهد و توجه ای که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم به این قضیه دارند، انشالله تعدادی برگردند و اصلاح طلبان بتوانند لیست داشته باشند.

رهامی در ادامه با بیان این که من فکر می کنم این اقدام شواری نگهبان کاملاً متناقض با سخنان مقام معظم رهبری است، گفت: چرا که سخنان ایشان در راستای باز کردن فضا برای سلیقه های مختلف است. به همین خاطر هم فرمودند "حتی کسانی که من و نظام را قبول ندارند به پای صندوق های رأی بیاییند."

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری این صحبت را مطرح می کنند یعنی لیست های انتخاباتی دارای تنوع باشند. بنابراین لازمه شرکت سلیقه های گوناگون در انتخابات، حضور کاندیداها و لیست های مختلف در آن است. در حال حاضر با این اقدام شورای نگهبان، لیستی جز لیست اصولگرایان باقی نمانده است و طبیعتاً هیچ تنوعی نیز در آن مشاهده نمی شود.

دبیر انجمن مدرسین دانشگاه ها در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت بنده فکر می کنم این پیگیری ها نتیجه می دهد، تعدادی از دوستان که در تهران و شهرستان ها احراز صلاحیت نشده اند، تأیید صلاحیت شوند و ما بتوانیم لیست ارائه دهیم. اگر هم این اتفاق نیفتاد، ما مجبوریم در مناطقی که کاندیدا داریم شرکت کنیم و در مناطقی که کاندیدای برایمان باقی نمانده است اعلام کنیم؛ ما لیستی برای انتخابات نداریم .

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    15 3
    ایشالا با تایید صلاحیت اصلاح طلبان انتخابات پرشور شود.
  • بهرام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    28 3
    اتفاقا به نظر من تحت هر شرايطي بايد ليست داد حتي شده با يك نفر ، تعداد آرا خيلي معنا دار خواهد بود . تصور كنيد اختلاف راي بالاي عارف را با نفر اول رقبا
    • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
      2 0
      موافقم این موضوع رو باید از طریق شبکه های مجازی به اطلاع هم برسونیم. باید متحد بشیم...
  • حیدری IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    16 4
    هیچ نتبجه ای نخواهد داشت