صدای صدرالدین شجره در «اژدهاک» شنیده می‌شود

ایلنا نوشت: صدرالدین شجره، چهره نام آشنای صدای ایران پس از سال‌ها با نمایش «اژدهاک» به جشنواره تئا‌تر فجر باز می‌گردد.

بازیگر، گوینده و مجری باسابقه تئا‌تر و تلویزیون ایران، با حضور در نمایش «اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی مهدی پورخیاط به جشنواره تئا‌تر فجر می‌آید. او در کسوت صدا پیشه به ایفای نقش در این نمایش می‌پردازد.

صدرالدین شجره نویسندگی، تنظیم برای رادیو و کارگردانی نمایش‌های رادیویی بسیاری را بر عهده داشته است، اقتباس رادیویی از شاهکارهای ادبی چون راه آزادی (هوارد فارست)، خوشه‌های خشم (جان اشتاین بک)، پدران و فرزندان (تورگنیف)، خانه عروسک، خانه اشباح و جان گابریل ثوتمن (ایبسن)، مسخ (کافکا)، روز تا پایان تیرگی (شجره)، تقریباً تمام آثار چخوف و نیز اکثر نمایشنامه‌های اکبر رادی، از جمله نمایش‌های رادیویی شنیدنی هستند که صدرالدین شجره برای رادیو نوشته، تنظیم و کارگردانی و در برخی از آن‌ها بازی کرده است. شجره همچنین استاد نمایش رادیویی در دانشکده صداوسیما است.

نمایش «اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی مهدی‌پور خیاط که در بخش (به علاوه فجر) سی و چهارمین جشنواره تئا‌تر فجرحضور دارد، در روزهای ۷ و ۸ بهمن ۱۳۹۴ تمشاخانه ارغنون برای علاقه مندان اجرا خواهد شد. این نمایش پیش از این در تماشاخانه ارغنون به صحنه رفته بود و با استقبال بی‌نظیر مخاطبان تئا‌تر قرار گرفته بود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =