این روزها گالری آس میزبان مجموعه‌ای از آثار گروهی از هنرمندان جوان است که برگزیده یک رقابت مجازی در قالب کمپین مسئولیت اجتماعی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نمایشگاه آثار 28 هنرمند جوان که منتخبان هیئت داوران و آرای مردمی هستند به مدت یک هفته در معرض نمایش قرار گرفتند.

پروژه‌هی مسئولیت اجتماعی این شرکت با هدف حمایت از هنرمندان نقاش جوان در تابستان 1394 آغاز شد و حالا گالری آس تهران میزبان نمایش آثار برگزیده این رقابت مجازی است که با حضور بیش از 800 هنرمند و بیش از 2500 اثر هنری برگزار شد.

رضا فاتح، مدیرعامل شرکت حامی این کمپین درباره اهمیت برقراری ارتباط با مخاطبان پرداخت و گفت: «شرکت‌های تجاری علاوه بر ارائه کالا یا خدمات مناسب در برابرجامعه خود مسئول هستند و برای بهبود زندگی مردم بایدکاری انجام دهند. سال گذشته در حمایت از ورزش اسکی کمپینی را به‌راه انداختیم و امسال نیز سعی کردیم درقالب این پروژه به هنرمندان نقاش جوان و مستعد کمک کنیم تا درکارخود پیشرفت کنند و شرایط حضور آنها را در گالری‌های مهم ایران و جهان فراهم کنیم که نمایش این 30 اثر برگزیده در گالری آس با همین هدف انجام شده است.»

او درباره ایده شکل‌گیری این کمپین توضیح داد: «ایده شکل‌گیری این کمپین بعد از اجرای «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» طرح شهرداری که آرامش خاصی به فضای شهرتهران بخشید، شکل گرفت. ما هم تصمیم گرفتیم به‌عنوان بخشی از جامعه از این حرکت مثبت ایده بگیریم و بعد از فراخوان برای یک رقابت مجازی، بخشی از بیلبوردهای پارس‌آنلاین را برای نمایش آثار منتخب این کمپین اختصاص دهیم. در این کمپین سعی کردیم فرآیندی برای برد سه جانبه برای مردم، هنرمندان و پارس‌آنلاین طراحی کنیم.»

 او تاکید کرد: «ما معتقدیم باید عمل به مسئولیت اجتماعی را با صدای بلند اعلام کرد تا دیگر شرکت‌های بخش خصوصی نیز برای توسعه هنر، فرهنگ و ورزش کشور کمک کنند.»

سعید روانبخش، عضو هیئت داوران و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی هنری چارسو نیز درباره اهمیت حمایت شرکت‌ها از هنرمندان جوان گفت:«حضور موثر شرکت‌های خصوصی در فضای هنر، باعث رشد هنرمندان و رونق دراقتصاد هنر خواهد شد. اختصاص فضاهای ارتباطی و طراحی برنامه‌های حمایتی، بهترین شیوه برای کمک به رشد هنرمندان و ایجاد فضای مناسب برای خلق آثارهنری است.»

او ادامه داد: «ارائه آثار هنری همیشه دغدغه هنرمندان جوان و کمتر شناخته شده‌است و پارس‌آنلاین به‌عنوان حامی در این کمپین فرصت بسیار خوبی را برای این نقاشان جوان و خلاق فراهم کرده است.»

در این کمپین سعی شده، تنها به حمایت مالی بسنده نشود و هنرمندان مستعد و جوان بتوانند از فرصت‌های آموزشی موثر برای رشد خلاقیت و حضور در بازار هنر بهره‌مند شوند. تلطیف فضای بصری شهر در مدت زمان اکران بیلبوردها نیز، از دیگر موارد مثبت این کمپین بود که در راستای هدف پارس‌آنلاین برای ایجاد یک راه ارتباطی تازه در شهر برای تعامل و عمل به مسئولیت اجتماعی پارس آنلاین شکل گرفت.

«در این کمپین علاوه بر امکان نمایش آثار در گالری آس به‌عنوان یکی از گالری‌های موفق تهران یک کارگاه دوروزه درباره رابطه بین هنر، هنرمند و مخاطب و البته روش‌های خلق و گزینش آثار هنری برای بازنمایی و نمایش بهتر این آثار، توسط خانم فرشته موسوی، مدیر هنری بنیادMOP نیز برای هنرمندان منتخب برگزار خواهد شد.»

علیرضا بیطرفان، مشاور و مجری این کمپین با اشاره به این موارد درباره تور آموزشی 6 برگزیده منتخب هیئت داوران به حراجی سالیانه بنیادMOP و نمایشگاه آرت دبی توضیح داد:«6 برگزیده کمپین، 23 تا 26 اسفندماه 1394 طی یک برنامه چهار روزه که توسط پارس آنلاین طراحی و حمایت شده است شرکت خواهند کرد. در این برنامه که در کشور امارات برگزار می‌شود، هنرمندان برگزیده در حراجی سالیانه بنیادMOP حاضر خواهند شد و طی یک تور آموزشی از بینال شارجه، شب افتتاحیه السرکل و نمایشگاه هنری دبی بازدید می‌کنند. هنرمندان می‌توانند از اطلاعات کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات آموزشی این نمایشگاه که توسط هنرمندان طراز اول دنیا اجرا می‌شود بهره‌مند شوند. او ادامه داد: «پارس‌آنلاین بر این باور است که این فرصت می‌تواند مسیر هنری هر یک از این جوانان با استعداد را متحول کند و فرصت‌های بی‌نظیری را برای خلق آثار بهتر برای آنها پدید آورد.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =