۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
افزایش 31 درصدی اعتبارات استان زنجان

استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به موضوع پرداخت مالیاتهای مستقیم از سوی مشاغل دولتی و بخش های غیردولتی اشاره نمود و گفت: ماهیت مالیات مستقیم در مشاغل دولتی از تلفیق 2 بخش(مالیات بر فعالیت اقتصادی و مالیات بر درآمد اشخاص)می باشد، و این درحالیست که تنها 4.8 درصد ازمالیاتهای مستقیم توسط مشاغل غیردولتی پرداخت می شود.

به گزارش خبرآنلاین انصاری با بیان این مطلب که در برنامه ششم توسعه برقراری هرگونه معافیت مالیاتی جدید ممنوع می باشد، افزود: در 9 ماهه سالجاری حدود 93 درصد از درآمدهای عمومی استان وصول شده و در سه ماه باقیمانده از سال باید برای تحقق 7 درصد باقیمانده از درآمدهای استان با جدیت تلاش نمائیم.

وی میزان سرجمع اعتبارات تخصیص یافته به استان را نزدیک به 2 برابر بیشتر از متوسط کشوری دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات ملی و استانی که به استان زنجان اختصاص یافته بود 31.5 درصد رشد داشت و این درحالی بود که اعتبارات عمرانی کشور تنها 16 درصد افزایش یافته بود.

انصاری افزود: در سال جاری نیز در مقابل افزایش حدود 19 درصدی اعتبارات کشور، اعتبارات استان زنجان در مجموع حدود 31 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی دوسال گذشته اعتبارات بخش راه بیش از بخش آب برای این استان لحاظ شده است، ابراز کرد: امسال بیشتر اعتبارات بخش راه به پروژه هایی از قبیل: پل غیر همسطح نورین، پل بناب و پل سجاس اختصاص یافت که برخی شش تا هفت سال راکد مانده بود.

مقام عالی استان در ادامه به گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران درخصوص نتایج حساب تولیدی استان در سال 92 اشاره نمود و گفت: بر اساس این گزارش عموما سهم هر استان از تولید ناخالص ملی تابعی از جمعیت آن استان می باشد .

وی ابراز کرد: بر این اساس استان زنجان در سهم جی دی پی (بدون احتساب نفت) در جایگاه 26 قرار گرفته است و هیچ استانی نیست که جمعیت آن از استان زنجان کمتر باشد و سهم بالاتری داشته باشد.
استاندار زنجان با بیان این مطلب که: تفاوت استان ها در سرانه درآمد آنهاست، افزود: در این میان استان هایی هستند که از درآمد کشور نسبت به جمعیت خود از سهم بیشتری برخوردارند.
انصاری خاطرنشان کرد: زنجان در زمره استان هایی است که به لحاظ جمعیتی کشور جایگاه 26 را داراست ولی در سرانه درآمد (بدون احتساب نفت) با رتبه 15 در جایگاه میانه کشور قرار دارد.
استاندار زنجان گزارش نتایج حساب های تولیدی را در بیان چشم انداز و وضعیت استانها بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بر اساس این گزارش استان زنجان هم در بخش خدمات و هم در بخش کشاورزی از ظرفیت اشتغال بالایی برخوردار است؛ و در بخش صنعت بین اشتغال و سهم استان از تولید، تعادل و تناسب وجود دارد.

در ادامه این جلسه عباسچیان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از میزان درآمدهای عمومی استان ارائه نمود و گفت: از مجموع 5693 میلیارد ریال درآمد عمومی مصوب استان طی 9 ماهه سالجاری 4270 میلیارد ریال تخصیص یافته و 3979 میلیارد ریال به میزان 93.2 درصد وصول شده است.

عباسچیان میزان مالیاتهای مصوب استان درسال 94 را 5113 میلیارد ریال عنوان نمودکه تاکنون 3572 میلیاردریال وصول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همچنین یاد آور شد: استان زنجان در 8 ماهه سال جاری در میزان وصول درآمدهای عمومی رتبه 17 کشور را کسب نموده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =