استاندار سمنان : همایش سرمایه گذاری در استان سمنان برگزار می گردد

استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعلام کرد همایش سرمایه گذاری در استان برای استفاده از ظرفیت و توانمندیهای سرمایه گذاری در 25 بهمن ماه امسال در استان سمنان برگزار میگردد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین دکتر خباز گفت: این همایش به مدت یک روز و با حضور 70 نهاد دولتی و غیر دولتی و شرکت ها برگزار میگردد.
وی افزود: در این همایش چهار پنل تخصصی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ، خدمات شهری و زیرساخت و انرژی با مسئولیت دستگاههای آب منطقه ای ، میراث فرهنگی و گردشگری پیش بینی شده است و در نظر است در حاشیه آن نمایشگاه توانمندی استان سمنان برای به نمایش در آمدن ظرفیت ها و پتاسیل ها برگزار گردد.
دکتر خباز همچنین بر عملیاتی بودن بودجه تاکید کرد و افزود: باید از ابزار بودجه در جهت رشد و توسعه استفاده کرد و مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص استفاده از ظرفیت و توانائی بودجه نقطه نظرات و پیشنهادات خودشان را ارائه دهند.
وی همچنین افزود: اجرای قانون و مقررات یک ملاک است ولی نباید قانون مشکل ساز باشد قانون باید تسهیل گردد و برطرف کننده مشکلات باشد در استان سمنان دستگاههای نظارتی فضای مچگیری ندارند بلکه فضای راهنمایی و ارشاد را طی میکنند.
استاندار سمنان همچنین بر زود بازده بودن پروژه ها تاکید کرد و افزود: پروژه های زودبازده در اولویت هستند همچنین در بحث سرمایه گذاری تاکید شده از ظرفیت پیمانکاران استفاده شود .
وی همچنین بحث مدیریت پایدار منابع آب و خاک را بر اساس طرح حبله رود بسیار مهم برشمرد و افزود: باید اقدامات در این عرصه با شتاب تر پیش برود .
استاندار سمنان همچنین بر اجرای طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک در دیگر حوزه های آبریز در سطح شهرستانها تاکید نمود.
وی همچنین بر ترویج و توسعه ورزشی همگانی خصوصاً برای جوانان در سطح استان، ارائه نقطه نظرات مشورتی همه مدیران برای انجام کارهای استان به استاندار سمنان و ارائه خدمات رسانی به مردم به نحو احسن تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به تاخیر دولت درارائه لایحه بودجه سال آینده کشور به مجلس شورای اسلامی گفت : اجرای برجام مهم ترین دلیل تاخیر دولت درارائه این لایحه بود.
وی افزود:عملکرد دولت در دو سال گذشته نشان داده که دولت یازدهم هم به دلیل شأن و منزلت والایی که برای مجلس قائل است و هم به دلیل اینکه تقدیم به موقع لایحه بودجه را نشانه ای معنادار از پایبندی دولت به انضباط مالی می داند همواره مقید بود که لایحه بودجه به موقع تقدیم مجلس شود.
دکتر خباز خاطر نشان کرد: چون زمان ارائه لایحه بودجه با زمان اجرایی شدن توافق هسته ای و رفع تحریم ها تقارن پیدا کرده بود، دولت صلاح نمی دید که لایحه بودجه را پیش از عملی شدن رفع تحریم ها به مجلس ارائه کند.
ایشان تاکید کرد: چون برجام در سرنوشت برنامه ریزی کشور موثر بود و توافق و یا عدم توافق آن مهم و باعث تصمیم گیری دولت و مسئولان بود تصمیم بر این شد تا لایحه بودجه پس از اجرای برجام به مجلس تقدیم شود.
استاندار سمنان با بیان این که توافق برجام آهنگ رو به توسعه با شرایط عادی و طبیعی ترسیم می کند، اظهار داشت: عدم توافق برجام نیز می توانست برای کشور آهنگ سختی و ریاضت و ... را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد : بودجه سال آینده کشور بر اساس اجرای برجام و رفع تحریم ها پیش بینی شده است.
در این جلسه همچنین دکتر کاتب نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و ارادان، دکتر رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان و مهندس خسروی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه مطالبی در خصوص بودجه و اعتبارات سال آینده ارائه نمودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =