ترکاشوند در بازدید از مرکز دفن حلقه دره؛  نگاه مدیریت شهری به موضوعات مدیریت پسماند علمی باشد

شهردار کرج با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری، تفکیک، بازیافت و دفن زباله ها خواستار نگاه علمی مدیریت شهری به موضوعات مدیریت پسماند شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند در بازدید سه ساعته از مرکز دفن حلقه دره ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد سازمان پسماند و ارتقاء سطح کیفی عملکرد این سازمان، اظهار داشت: مدیریت زباله های در بخش های دفن زباله و مدیریت شیرابه ها از حالت سنتی خارج شده است و این موضوع نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان که مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است، دارد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان پسماند شهرداری کرج در انجام اقدامات سازمانی در حوزه مدیریت پسماندهای شهری عملکردی مثبت دارد، گفت: بازخورد اقدامات این سازمان در شهر نشان دهنده اجرای عملکرد به صورت دقیق، علمی و مهندسی است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان به مباحث مدیریت پسماند باید با نگاه توسعه پایدار همسو باشد، به میزان رو به رشد انواع زباله ها و اثرات مخرب آن بر محیط زیست اشاره و بیان کرد: زباله های قابل بازیافت اگر پس از تبدیل به مواد مختلف دوباره وارد چرخه مصرف شوند مقدار قابل توجهی از هزینه ها و خطرات دفن زباله کاهش می یابد.


شهردار کرج ضمن تاکید بر فرهنگ سازی تفکیک از مبدا زباله در راستای تسهیل در بازگشت مواد بازیافتی به چرخه مصرف، اظهار داشت: بقای زندگی انسان و ارزش قائل شدن برای محیط زیست از ضروریات به شمار می رود که سازمان مدیریت پسماند کرج توجه ویژه ای به این مهم دارد.

مجتبی اسکندری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در این بازدید ضمن تشریح عملکرد سازمان از ابتدای سال جاری، همکاری شهروندان را در سرعت بخشیدن به کنترل و بهینه سازی مدیریت زباله ها موثر دانست و افزود: کنترل آلودگی های شهری در راس وظایف سازمان قرار گرفته است.

این مسئول آموزش های تفکیک از مبدا در برخی مدارس، آموزش های چهره به چهره در منطقه های مختلف کرج، برگزاری جشنواره هوای پاک و اجرای برنامه های آموزشی برای کودکان در خصوص جداسازی زباله ها و ... را از اقدامات سازمان در کنترل آلودگی های شهری و ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا زباله نام برد.

وی با اشاره به اینکه همکاری شهروندان موجب می شود تا برنامه های اجرا شده نتیجه بخش باشد، اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور شاهد همکاری حداکثری مردم و نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =