گروهی که ردپای خود را از شکست تیم امید پاک کردند

اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال که نقش پررنگی در انتخاب خاکپور داشتند، این روزها ناپدید شده اند.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ کسی که خواب است را می شود بیدار کرد اما کسی را که خودش را به خوب زده، نه... این مصداق بارز این روزهای فوتبال ایران است. در نقد تیم ملی امید آن هم پس از شکست و از دست رفتن رویای بزرگ رسیدن به المپیک، محصول مشترکی وجود دارد؛ تعریف و تمجید از کادر فنی ایرانی! حال آنکه کسی پیدا نمی شود به نقد عملکرد این تیم بپردازد و از خاکپور و دستیارانش بپرسد شما که تیم ملی را به 7 کشور بردید و چندین و چند اردوی داخلی داشتید و در سال 2015 هفده بازی انجام دادید، چرا نتوانستید تیم تان را برای یک مسابقه 120 دقیقه ای آماده کنید؟ کسی نیست که نقد کند چرا تیم ملی امید تا محوطه جریمه خوب پیش می رفت و در گل زدن عاجز بود. کسی نیست که نقد فنی کند و بپرسد این شکل دفاع، و اینهمه تغییر در یک تورنمنت، زائیده کدام عصر مربیگری بود؟ این روزها تنها عده ای از کارشناس ها جمع شده اند و به تعریف از کادر فنی تیم امید می پردازند؛ حال آنکه همه می دانند این از حب خاکپور نیست بلکه از روی دشمنی با کارلوس کروش است.

در این میان، گروهی هستند که به طور کامل سکوت کرده اند و مشغول پاک کردن آخرین ردپای خود در شکست تیم ملی امید هستند. این گروه همان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال هستند که با حضور کرانچار به عنوان یک خارجی در تیم امید مخالفت کردند و کفاشیان را تحت فشار قرار دادند تا خاکپور را بیاورد. معینی، احسانی و محصص از جمله این اعضا هستند. آیا امروز جمله ای از آنها خوانده اید؟ آیا آنها که همیشه موبایل شان به روی خبرنگاران باز است، این بار خودجوش از دسترس خارج شده اند؟
ناگفته پیداست، کمیته فنی فدراسیون فوتبال کمیته ای است برای نقد مربیان خارجی چون اگر مربیان داخلی نقد شوند، چشم آبی ها قدرت می گیرند. روزی که نلو وینگادا در بازی های آسیایی باخت، در این کمیته شدیدا نقد شد؛ او که هنوز می گوید فرصتی نداشته و محصولی نکاشت تا درو کند. وینگادا پس از سه ماه کار با تیم امید، آن هم با هزار و یک مشکل از جمله عدم همکاری باشگاهها و نبردن بازیکنان کلیدی اش به مسابقات آسیایی باخت و در بازگشت همین کمیته فنی سریعا نقدش کرد. این کمیته فنی سال گذشته هم عملکرد تیم ملی در جام جهانی را نقد کرد و اسدی دبیر کل فدراسیون در همان کمیته به همراه احسانی، حملات شدیدی به کارلوس داشتند که بعدها زمینه ساز آن دعوای بزرگ شد.

این کمیته اما امروز کجاست؟ امروز چه می کند؟ نقد فقط مال کروش و وینگادا بود؟ مایلی کهن راست می گوید. نقد فقط مال مربیان داخلی است! فقط آنها هستند که باید جواب پس بدهند. فقط مایلی کهن، خاکپور و دیگر مربیان ایرانی. کمیته فنی هم در همین لحظه جدی ترین جلسه تاریخ خود را برگزار کرده و مشغول نقد شکست تیمی است که در یک سال 5 میلیارد و خرده ای خرج کرد و باخت! تیمی که 17 بازی داشت. تیمی که دو بار به ترکیه رفت(اردوی اول دقیقا در زمانی که اردوی تیم بزرگسالان در ترکیه لغو شد)، به امارات رفت، به عمان رفت، به هلند رفت، به کیش رفت، به بندرعباس رفت و... پول بیت المال فقط پولی است که خرج تیم بزرگسالان می شود و پولی که در تیم امید از کف رفت، پول بیت المال به حساب نمی آید!

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیژن عبدی A1 ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    3 0
    عرض سلام، لطفاً بفرمایید چرا نقطه نظرات مارا چاپ نمیفرمایید،