گزارش اخیر کمیسیون اصل 90 مجلس دارای نکات جالبی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در بخشی از این گزارش که به موضوع دلالی در فوتبال پرداخته، اشاره به دلال هایی شده که بازیکنان و مربیان را به مجالس لهو و لعب می برند تا از آن ها فیلم گرفته و بعدا سوء استفاده کنند.
در بخشی از این گزارش نوشته شده است: «نکته 2: در فصل نقل و انتقالات 1392-1393، باشگاه های مختلف با 160 بازیکن قرارداد منعقد نمودند که در طول فصل، این بازیکنان هر کدام کمتر از 200 دقیقه در مسابقات حضور داشتند و مجموع قراردادهای منعقده با این گروه بازیکنان، حدود یکصد و هشتاد میلیارد ریال است!
بر اساس اظهارات متعدد اصحاب فوتبال در کمیسیون اصل 90 برخی از مسئولان فدراسیون، برای این که ردی از خود برجا نگذارند با استفاده از دلالان غیر رسمی در نقل و انتقالات نقش دارند. سرپرست یکی از باشگاه ها در خصوص روش این کارچاق کن ها می گوید که این افراد معمولاً شماره مربیان سرشناس را به شکل غیر واقعی در تلفن همراه خود ثبت می کنند و حین مذاکرات، با قرار قبلی شخص تعیین شده زنگ می زند و برخلاف واقع می گویند فلانی است و نرخ را بالا می برند و یا بعضی از بازیکنان و مربیان به مجالس لهو و لعب برده و از آنها فیلم می گیرند و نهایتاً از این طریق سوء استفاده می کنند.
به عنوان نمونه در گزارشی آمده است که مدیرعامل یک باشگاه نیمه دولتی که هیچ سابقه ای در فوتبال نداشت، تحت تاثیر فضایی که اطرافیان و رسانه ها و کارچاق کن ها برایش ساخته بودند، برای به دست آوردن بازیکنی که معمولی بود، حاضر شد مبلغ 100 میلیون تومان به باشگاه و شخص مدیر عامل، خارج از چارچوب قراردادهای قانونی بپردازد تا رضایت نامه آن بازیکن معمولی صادر شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502810

برچسب‌ها