شرکتی که جف بزوس،رئیس شرکت آمازون تاسیس کرده بار دیگر مانند نوامبر سال گذشته موشک نیوشپارد خود را به صورت زیر مداری پرتاب کرد و با موفقیت آن را فرود آورد.

شرکت فضایی بلو اوریجین آمریکا اعلام كرده كه به عمليات پرتاب نيوشپارد بار ديگر با موفقيت همراه بوده است. فضاپیمای بدون سرنشین New Shepard روز جمعه به ارتفاع 101 هزار و هفت کیلومتری رسید و کپسول خدمه و تقویت کننده آن برای بازیابی و استفاده مجدد به محل راه اندازی آن در غرب تگزاس در جنوب آمریکا بازگشتند.

این موشک، اولین موشکی بود که توانست بر فراز خط کارمن(خطی فرضی در آسمان در ارتفاع 100 کیلومتری از سطح دریاهای آزاد) پرواز کند و پس از آن به صورت عمودی بر روی زمین فرود بیاید.

جف بزوس،رئيس شركت آمازون مدتي است كه مقداری از ثروت خود را صرف تأسیس شرکتی به نام Blue Origin كرده است. اما در اتفاقي تاريخي اين شركت توانست موشك عمودپرواز خود را با موفقيت تا ارتفاع 101 كيلومتري از سطح زمين به پرواز درآورد و در اقدام مهمي ديگري فرود موفقيت‌آميزي هم داشته باشد.

در گذشته راكت‌ها پس از پرتاب شدن به فضا بي‌استفاده مي‌شدند و تقريبا از بين مي‌رفتند. از اين رو دراختيار داشتن راكت‌هاي قابل استفاده مجدد مي‌تواند از هزينه‌هاي ماموريت‌هاي فضايي تاحدي قابل توجه بكاهد.جف بزوس بنيانگذار شركت آمازون شركت فضايي‌اش،‌را با اين اميد تاسيس كرد كه روزي بتواند از راكت نيو شپارد اين شركت براي حمل توريست‌هاي فضايي و رونق بخشيدن به توريسم فضايي استفاده كند.

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =