آجرلو:  هوای پاک در کرج به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است!

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: هوای پاک در مرکز البرز به رویایی دست نیافتنی برای شهروندان تبدیل شده است و در این بین، مسئولان تنها به برگزاری نشست های خسته کننده و اتخاذ مواضع تکراری بسنده کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو با بیان اینکه طی دهه های اخیر سالانه 100 هزار نفر به جمعیت مرکز البرز اضافه شده است، گفت: متاسفانه در اثر مهاجرپذیری بالا و رشد بی رویه جمعیت، حاشیه نشینی در کلانشهر کرج رشد فزاینده ای داشته و توسعه زیرساختها از آهنگ لازم برخوردار نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه کرج از باغشهری در گذشته به شهری در حسرت گل و گیاه در شرایط کنونی تبدیل شده است، گفت: باور اینکه این شهر ییلاقی و خوش آب و هوا امروز در حصار آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی گرفتار آمده، بسیار سخت است و با تداوم شرایط کنونی، سلامت عمومی جامعه بیش از پیش در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

عضو پارلمان شهری کرج اضافه کرد: روزانه حدود 540 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی البرز ثبت می گردد و با احداث تقاطعات غیرهمسطح و بلوارهای جدید، عرصه برای جولان بیشتر خودروهای سبک و سنگین هموارتر می شود؛ حال آنکه نیاز اصلی شهروندان دسترسی به مترو می باشد این در حالی است که این طرح در باتلاق اما و اگرها گرفتار مانده است.

آجرلو ضمن انتقاد شدید از امروز و فردای اتحادیه های صنفی برای انتقال مشاغل مزاحم و زیان آور به مجتمع صنفی صنعتی نوروز آباد، خواستار ورود دستگاه قضا به این پرونده شد و اذعان داشت: آلودگی صوتی و مشکلات بهداشتی فعالیت برخی واحدهای صنفی در محدوده های مسکونی، موجب تهدید سلامت شهروندان گردیده و نارضایتی عمومی را به همراه داشته است.

به گفته این مسئول ارشد شهری، دولت های نهم و دهم با ایجاد تغییراتی در محدوده و حریم شهرک های صنعتی، بستر لازم برای تثبیت برخی مجتمع های تولیدی را فراهم آوردند که گرچه در نگاه نخست حمایت از اشتغالزایی به شمار می رفت اما در ادامه شاهد تبعات و خسارت های سنگین زیست محیطی ناشی از این تصمیم اشتباه بودیم و امروز آنها برای کرج به قوز بالای قوز مبدل شده اند.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج در ادامه خواستار راه اندازی نیروگاه زباله سوز و ارتقای مدیریت پسماند در این کلانشهر شد و با بیان اینکه در مرکز دفن زباله حلقه دره علاوه بر پسماندها، سلامت شهروندان نیز خاکسپاری می شود، عنوان کرد: روزانه افزون بر هزار تن انواع زباله و نخاله های ساختمانی در این مرکز دفن می شود و کارشناسان در خصوص انتقال ذرات آلاینده از طریق بادهای غربی و همچنین احتمال نشت شیرابه زباله ها به سفره های آب زیر زمینی هشدارهای لازم را ارایه کرده اند.

آجرلو برخورد قانونی با فعالیت معادن شن و ماسه در داخل و محدوده کرج را خواستار شد و اظهار داشت: از آنجا که ارتفاع دپوی تولیدات در این معادن بالاتر از استانداردها می باشد، شن و ماسه همراه با جریان های باد به صورت ذرات معلق در تماس با تنفس شهروندان قرار می گیرد و ضمن آلودگی هوا، بستر لازم برای تشدید بیماریهای قلبی و ریوی را فراهم می آورد.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات مثبت تعطیلی ادارات دولتی و شهرداریهای البرز در روزهای پنج شنبه بر سلامت محیط زیست و بهداشت روان جامعه، اظهار امیدواری کرد: با نگاه مساعد مسئولان ملی و استانی و در راستای صیانت از حقوق شهروندی، این مصوبه باری دیگر در مدار اجرا قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =