پس از اعلام ممانعت از حضور سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر، داریوش پیرنیاکان - دبیر و سخنگوی خانه موسیقی - از اعتراض این نهاد صنفی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیرنیاکان درباره اعلام ممنوعیت اجرای سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر درپی حضور او در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، به سایت خانه موسیقی گفت: ما از جایگاه صنفی و هنری خانه موسیقی، موظفیم از حقوق همه هنرمندان و از منافع صنفی اعضا دفاع کنیم. امروز شنیده‌ایم که به دبیر جشنواره موسیقی فجر اعلام کرده‌اند سالار عقیلی به‌دلیل حضور در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای نباید در این جشنواره شرکت کند.

او ادامه داد: اول باید این موضوع کاملا بررسی و بعد این تصمیم گرفته شود. می‌توانستند وقتی آقای عقیلی از سفر برگشت، با ایشان صحبت کنند و بعد در این‌باره تصمیم گیری شود؛ اما امروز بدون هیچ صحبتی با آقای عقیلی حکمی صادر کرده‌اند مبنی بر این‌که در جشنواره شرکت نکند. این برای ما اصلا قابل قبول نیست و جای تعجب دارد. همین‌طور که آقای عقیلی در بسیاری از برنامه‌های موسیقی کشور، در تیتراژ سریال‌ها و ... حضور داشته و در این راه بسیار زحمت کشیده است.

پیرنیاکان اظهار کرد: به‌تازگی هم شنیده بودم به‌دلیل وجود آهنگ‌های ایشان در یک سایت خارجی، برای‌شان محدودیت‌هایی به‌وجود آمد. وقتی این محدودیت‌ها برای کسی وجود دارد و در داخل نمی‌گذارند کارش را انجام دهد، این هنرمند مجبور می‌شود به رسانه‌های بیرون از ایران رو بیاورد.

دبیر و سخنگوی خانه موسیقی ادامه داد: ضمن این‌که هیچ قانونی به ما هنرمندان ابلاغ نشده که اگر کسی با یک رسانه خارجی گفت‌وگو کند و اثرش آنجا پخش شود، جرم محسوب شود. از نظر ما جرم نیست؛ باید قانونی وجود داشته باشد که از آن تبعیت شود. به همین به‌راحتی نمی‌توان به کسی گفت این کار را انجام ندهید.

وی افزود: هنرمندان سرشناسی هم بودند که به‌تازگی گفت‌وگو و کنسرت‌شان از شبکه‌های خارجی پخش شد و در ایران هم بعد از آن، کنسرت‌شان را برگزار کردند. نباید درباره هنرمندان استثناء قائل شد.

پیرنیاکان همچنین درباره لغو برخی برنامه‌های موسیقی، گفت: همیشه لغو کنسرت‌ها مورد اعتراض خانه موسیقی بوده و هست. حتی می‌شنویم یک آلبوم موسیقی وجود داشته که مجوز گرفته و پخش شده، ولی جلوی برگزاری مراسم معرفی و رونمایی از آن را گرفته‌اند.

وی با اشاره به طرح محدودیت‌های اخیر برای رونمایی از آلبوم‌ها در هیئت مدیره خانه موسیقی و بررسی راهکارهای حل و فصل این موضوع، توضیح داد: به‌تازگی برای آلبوم حسین علیشاپور و نگار خارکن همین اتفاق افتاد؛ این کار مجوز گرفته بنابراین کسی حق ندارد جلوی رونمایی از کاری را بگیرد که قبلا مجوز رسمی دریافت کرده است. این یک بام و دو هوا در زمینه موسیقی در کشور آشفتگی ایجاد می‌کند و وزارت ارشاد باید خیلی قانونمند به اینها رسیدگی کند تا صورتی قانونی پیدا کند.

پیرنیاکان افزود:‌ من به‌عنوان سخنگوی خانه موسیقی و از موضع این نهاد صنفی، به لغو برنامه آقای عقیلی در جشنواره فجر اعتراض دارم و نسبت به آن انتقاد می‌کنم. ایشان خواننده سرشناسی است و همین که آمده در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده، نکته‌ای مثبت و نشان‌دهنده همکاری ایشان است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    44 8
    از بس هولن
  • نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    66 8
    نگاه کن چه میکنن حالا انگار چیکار کرده اگه به جای این حرفها یکم به فکر مردم بودن چی میشد؟؟
  • سیاوش IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    63 8
    خیلی جالبه، استاد محمدرضا شجریان سالیان سال است که محروم است همگی لال بودند و هستند. الان ... عجیبه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    17 3
    چرا وزارت ارشاد اینقدر تند میره؟ دیروز در برنامه ورزشی شبکه سه که مجری آن پسر شفیع است قسمتی از برنامه ای که سالار عقیلی اجرا کرده بود پخش شد. یعنی صدا و سیما میخواد ایشون رو حفظ کنه ولی ارشاد اینطور بد برخورد ی کنه.