عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اخیرا از خرید 114 فروند هواپیمای ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی هما خبرداده است.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها مسئولان وزارت راه و شهرسازی به کرات از ورود هواپیماهای جدید به کشور خبر می دهند و در روزهای گذشته با دعوت از شرکت های بزرگ هوانوردی در حال تهیه مقمات چنین حرکت بزرگی هستند.

در دوران تحریم صنعت هوانوردی،استفاده از هواپیماهای روسی همواره مورد انتقاد مردم بوده است.اینکه این هواپیماها امنیت دارند یا نه یک بحث کارشناسی و فنی است،اما برآیند عمومی این است که وقتی فضا رقابتی باشد و هواپیماهای جدید با کیفیت بالاتر وارد ناوگان هوایی کشور شود،ترجیح مسافران استفاده از خطوطی است که امنیت بیشتر و خدمات بهتری در کترینگ دارند.

حال سئوال این است، به نظر شما آیا ورود هواپیماهای جدید برای خطوط هوایی کشور کافی است یا نیاز است همزمان با نوسازی ناوگان هوایی خدمات دهی ایرلاین ها در بخش های مختلف از جمله کترینگ وحقوق مسافران هم متحول شوند؟ یا بهتر است دولت در حوزه اقتصادی صنعت هوانوردی و تبدیل ایران به کریدور هوایی منطقه  و بین المللی متمرکز شود؟

لطفا نظر خود را در زیر همین خبر به صورت کامنت بنویسید.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    قطعا خرید هواپیمای جدید مهمترین گام در نوسازی خطوط هوایی و امنیت جان مردم است
    • سیا IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      مشکلات ایران زمانی حل میشود که قیمت دلار به زیر 300 تومان برسد.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      44 6
      علاوه بر خرید هواپیما سیستم های ناوبری هم در حال خریده که بهتره بهش اشاره می کردید اما دوستانی که گفتند هواپیما برای فقیران فایده ای نداره ، چرا نداره ؟ هواپیمای نو با کاهش هزینه ی پرواز و افزایش امنیت باعث بهبود گردشگری میشه و همین گردشگری باعث ارز آوری میشه ، از طرفی اگر به قیمت تور های داخلی هم نگاهی بندازید هزینه ی سفر با تور و هوایی به مشهد 300 هزار تومن و کیش 400 هزار تومن هست که مشخصه قیمت بالایی نیست
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      31 11
      همه جا اول به حمل و نقل ریلی اهمیت می دهند بعد بقیه سیستم ها
    • بی نام US ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      18 1
      حداقل ترمینال جدید فرودگاه امام را زیبا بسازید،چون اولین چیزی که یک خارجی میبینه فرودگاهه،یک مسابقه طراحی بین المللی بگذارید و ترمینال 2 را بسازید،ترمینال فعلی ابرو ربزیه
    • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      5 18
      ناشناس 16:31 الان امارات و قطر که تاپ ترین خطوط هواپیمایی دنیا رو دارن اصلا حمل و نقل ریلی دارن؟ هواپیما چه ربطی به حمل و نقل ریلی داره؟ نکنه شما با قطار میخواهید برید کشورای دیگه؟
    • صدرا DE ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      5 1
      در صنعت هوای 4 مورد اصلی وجود داره اول فرودگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دوم هواپیما چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی مدیریت و خدمه از نظر کمی و کیفی و در اخر مشتری هم از نظر کیفی هم کمی که شکر خدا این مورد اخری فقط در هر دو بعد وجود داره مگر نه اون سه مورد اول مشکل زیاد داریم مورد اول از نظر کمی ماشا الله کم مونده روستا ها هم فرودگاه داشته باشند اما از نظر کیفی خیلی مشکل داریم در مورد دوم هم هر دو مورد مشکل داریم و در مورد سوم هم در هر دو مورد مشکل داریم اینا حل بشه ایران ایر به جایگاه گذشته اش برمیگرده هنوز خیابون شانزلیزه نمایندگی ایران ایر رو داره
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    آیا ورود هواپیماهای جدید مشکل صنعت حمل و نقل هوایی را حل می کند؟ جواب : 100 درصد
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      38 19
      قیمتش چی؟
    • حسابدار ایرلاین A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      9 19
      مطرح کردن درصد یکصد کاملا اشتباه است خرید هواپیمای نو تقریبا غیر ممکن است یک نگاهی به قیمت های هواپیماهای ایرباس داشته باشیم به این موضوع میرسیم یک هواپیما از خانواده ایرباس 320 که 150 نفره هستند از 80 تا 110 میلیون دلار قیمت دارند چه برسد به ایرباس 380 که حدود 400 میلیون دلار قیمت دارد. البته 380 که در ایران شوخی دولت چقدر میخواهد به شرکتهای هواپیمایی پول بلاعوض بدهد که بتوانند هواپیما بخرند؟ از هواپیمای نو میگذریم میرسیم به هواپیمای کارکرده کم سن بازهم مشکل گرانی کاملا رفع نمیشود وارد کردن هواپیمای نو حداکثر 20 درصد از مشکلات هواپیمایی های داخل را حل میکند چرا؟ صنعت ایرلاین به لحاظ ساختاری صنعتی بسیار سخت از لحاظ مدیریت میباشد و با کوچکترین اشتباه زیان ده میشود.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      25 6
      غول های هواپیماساز دنیا همگی دچار بحران هستند و مشتری دانه درشتی مثل ایران برایشان نعمتی است. به نظرم با این حجم از نیاز ایران به هواپیاهای نو و تازه نفس و در حالی که سهام این شرکت ها به دلیل رکود حاکم بر آنها قیمت پایینی دارد ایران باید در فکر سهام دار شدن باشد تا بعد از ارائه سفارش و افزایش قیمت سهام این شرکت ها از رهگذر خرید ایران منتفع شویم و هم با دارا بودن کرسی در بخش مدیریتی بتوونیم پیگیری کنیم سفارشات و تحویل به موقع اونا رو.
    • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      9 1
      حسابدار ایرلاین مثل اینکه شما در جریان نیستید که کلا خرید های با قیمت های کلان توی دنیا معمولا نقد نیستند و از خط اعتباری و به صورت لیزینگ و یا قسطی پرداخت می شوند. در ضمن خیلی از این هواپیما ها تحویلشون برای دسته کم 23 سال دیگه هست
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    قدم اول داشتن هواپیمای نو و مناسب است که مسافر احساس امنیت کند . خوشبختانه با درایت روحانی قدم اول در حال انجام است /
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    91 18
    با این مدیریت خدا می دونه
  • حمیدرضا ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    72 9
    مطمناً گشوده شدن درهای صنعت هوانوردی دنیا بر روی ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت بوده که با درایت رییس جمهور محترم و جناب آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه عزیز و گرانقدر بدست آمده است و از این فرصت میتوان بیشترین بهره را در داخل کشور برد. ورود هواپیماهای روز دنیا به مانند خونی تازه در رگهای این صنعت میباشد که اگر با کاردانی، هوش، درایت و مدیریت مسولین و مدیران همراه شود میتواند گره گشای بسیاری از مشکلات کنونی در سطح اقتصاد کلان باشد. از آن جمله میتوان به اشتغال زایی، رفاه اجتماعی، رضایت جمعی، ارز آوری(با ارایه خدمات فنی-مهندسی و ایجاد کریدور هوایی و هاب منطقه ای و...) و ده ها مورد دیگر اشاره کرد که دولت محترم با مدیریت درست و استفاده از کارشناسان خبره میتواند به این مهم دست یابد./
  • مهدی DE ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    بهتره به فکر بیکاری فقربدبختی مردم باشن تابرن هواپیمای دسته دوم بهشون بدن
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    12 2
    مشکل صنعت هوایی به تعداد مسافر هم هست. طبق وعده رییس سازمان گردشگری، می بایست با 28 الی 40 کشور لغو روادید صورت بگیرد. اما هنوز گامی برداشته نشده . پس به فکر اعتبار پاسپورت ایرانی هم باشید برای تکمیل تقویت صنعت هوایی
  • اشکان A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    12 2
    ابزار یکی از مهمترین پیشنیازها است که باید تامین شود. اما مدیریت هم به اندازه آن مهم است. پس اگر ابزار مناسب باشد اما مدیریت نباشد در عمل تفاوتی احساس نخواهد شد جز اینکه حس امنیت به وجود آید ولی حس اعتماد و آسایش به همراه نخواهد داشت.
  • محسن IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    7 2
    بخش مهمی از مشکلات کوتاه مدت را حل میکند ولی مسئله مهم تعمیر و نگهداری وتامین قطعات زماندار و انجام تعمیرات در کوتاه ترین مدت که این امر مستلزم 1 داشتن نیروهای متخصص تعمیرات 2 داشتن تجهیزات وتسترهای اتوماتیک که زمان عیب یابی و دقت عیوب را کوتاه کند 3داشتن مستندات فنی مورد نیاز در سه بخش تعمبرات/اورهال و /مشخصات فنی قطعات برای درخواست و دریافت تجهیزات ازمایشگاهی عمومی . این پیش نیازها باید در دستور گروه متخصص که برای خرید میروند لخاظ شود از همه مهمتر الزام فروشنده به واگذاری نشریات و به روز رسانی آنها و تضمین برای دادن قطعات معیوب در خواستی و تعهد برای راه اندازی خط اورهال هواپیماها
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    13 4
    اینم شد سوال .صددرصد که هیچ هزار درصد مشکلات رو حل میکنه
  • حبیب بی مخ A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 23
    قبل از هر چیز از رییس جمهور محترم و تیم هسته ایی حمایت مقام معظم رهبری و رییس محترم مجلس و قوه قضاییه همه انهاییکه به نوعی در کمک به حل برداشتن تحریمها داشتند بسیار بسیار سپاسگزار بوده و هستیم . با نگاهی به گذشته و حال و اینده . در فرصت بدست امده باید از همه ظرفیتها برای نو سازی ناوگان هوایی . ریلی و کشتیرانی حداکثر استفاده رو کرد . و در ارتباط با شرق و غرب برای بهبود وضع اقتصادی کوشید
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 9
    اگر به این فکر کنیم که چرا صنعت هواپیمایی ما تحریم شد و اساساً چه عواملی از درون تحریم ها رو شکل دادند در مورد ادامه راه هم بهتر می‌توانیم نظر بدهیم و تصمیم بگیریم مطمئناً بخش عمده‌ای از اون عوامل و مشخصا سوء مدیریت در کلان و جزء و فساد گسترده اداری و اجتماعی همچمنان به قوت خود باقی است... موضوع فقط عملکرد گذشته یک رئیس جمهور نیست . . .
  • بی نام RO ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    9 35
    هنوز یه چرخ هواپیما هم نفروختن تو دنبال نظرسنجی هستی؟ فازت چیه؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    13 7
    نظام هواپیمایی هم باید اصلاح بشه و دنبال ارائه خدمات با سوددهی مناسب باشه نه اینکه تبدیل به یه حمل و نقل لوکس بشه و باقی بمونه
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    13 2
    مهماندار طوری با مسافران برخورد میکنه که شما حاضری تا پایان مسافرت تشنه بمونی، اما درخواست آب نکنی. دستور توقف هواپیما روی باند با 300 مسافر داده میشه تا فلان مسئول که خواب مونده بوده، تازه از خونه راه بیفته. ظاهر بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور مثل یه سوله صنعتی می مونه که در بدترین شرایط هم رغبت به استفاده از سرویس بهداشتی اونجا رو نخواهی داشت. صف پاسپورت و دریافت ارز که آبروریزی محضه. تأخیرهای چند ساعته که دیگه عادت شده و خبری از پرداخت خسارت یا حتی یه عذرخواهی ساده نیست. اینا گوشه ای از واقعیات صنعت هواییه که ربطی به نو و کهنه بودن هواپیما نداره، اینا مشکلات ساختاری و مدیریته.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 1
    بله . معلومه که حل میکنه. مگه ما چشمون از قطر و امارات کمتره که نباید صاحب مدرن ترین ناوگانهوایی باشیم؟ البته فرودگاه هم باید در حد و اندازه هواپیما شیک و مدرن بشه
  • شاهرخ IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    چنانچه بحث ازاد سازی قیمتهای صندلی هواپیماها بطور کامل اجرایی شود .مطمنا ورود هواپیماهای نو همه مشکل را حل نمیکند. درحال حاضر عمده مشکل خالی بودن صندلی ها به علت بالا بودن قیمت انهاست و قسمت عمده ای از مسافران را کارمندان ومدیران دولتی و سایر ارگانها تشکیل میدهد وقاطبه مردم برای استفاده از هواپیما دچار تنکنای مالی شدید هستند. قطعا با ورود هواپیماهای جدید هزینه نگهداری انها بواسطه تکنولوژی های بپجدید بکار رفته در انها و نیز قیمت بالای خریداری انها چاره ای جز افزایش قیمتهای بلیط برای جبران هزینه ها باقی نخواهد گذاشت . که این امر مجددا مسله خالی بودن صندلی ها را تشدید خواهد کرد.
  • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    صدردر صد چون باعث اشتغال بيشتر شده از طرفي منجر به افزايش مسافرتهاي داخلي شده وشهرهاي مختلف رونق ميگيرند وبخشي از مردم كه بخاطر فرسودگي ناوگان هوايي ترس سوار شدن به هواپيما داشتن را به طرف خود جذب ميكند .
  • بي نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    حتما
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 1
    اول دنبال حل مشکلات راه آهن باشید
  • حامد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 1
    لطفا سوالات بدیهی رو مطرح نکنید. مسلما ورود هواپیماهای جدید می تونه امنیت سفر های هوایی رو بالاتر ببره مخصوصا در کشور ما که هواپیماهامون بسیار قدیمی هستند و قطعات رو مجبورن از این هواپیما ببندند رو اون یکی هواپیما...طبیعتا مدیریت صحیح می تونه باعث بشه بهترین استفاده رو از این موقعیت کرد. ولی سوالی که مطرح شده یه سوال پخته ای نیست چرا که جوابش مسلما مثبت هست
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 1
    اگر امکان ترانزیت مسافرین اروپا به شرق آسیا فراهم بشه که ترجیه مسافران از ایرلاینهای عربی به ایرلانهای ایران معطوف بشه آینده روشنتری در پیش است که زیرساخت فرودگاهی باید مد نظر باشه، به هرحال هواپیماهای جدید امنیت پروازهای داخلی و خارجی رو ایمنتر میکنه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 1
    باید قبل از رسیدن هواپیماها به فکر بازسازی و نوسازی و زیرساختهای فرودگاهی و ارتباطی و راداری و سیستمهای مدیریتی نوین در صنعت هوایی و آموزش نیروهای کارآمد باشیم
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    انشاالله وقت شناسی هم وارد کشور بشود تا تاخیرها نیز کمتر شود
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 1
    مهمترين دغدغه بخش هوايي كشور بايد اين باشد كه موقعيت استراتژيك هوايي تهران اعاده شود بسياري از پروازها از شرق آسيا به اروپا در استانبول يا بدتر دوبي يا دوحه قطر مي‌نشيند در حاليكه ترجيح هر ايرلايني اين است كه به جاي دور كردن مسير در مكان مناسب تهران فرود بيايد از هواپيماي جمهوري اسلامي بهره برداري كند بنابراين داشتن هواپيماهاي به روز و مطمئن وسيله اي براي جلب توجه مسافران بين المللي باشد تا به اين طريق ثروتي كه عرب ها از گرفتاريهاي ايراني ها به جيب زدند تعديل شده و به سر ريز به كشور شود
  • ایرانی A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 1
    خرید هواپیمای نو برای ناوگان فرسوده ما یک ضرورت است اما در کنار اون باید زیر ساختهایی مثل بازسازی فرودگاهها نیز انجام شود. کشور ما پتانسیل این را دارد که با ایجاد امکانات که یکی از اصلی ترین آنها ناوگان هوایی و فرودگاهها هست بتونه درامد زایی فوق العاده ایی از طریق جذب توریسم و حمل و نقل هوایی به دست بیاره که کمک شایانی به خروج از اقتصاد مبتنی بر نفت می تونه باشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 0
    بنظر من باورود هواپيماههاي مدرن اير باس وبويينگ صنعت هوايي حتما رونق پيدا خواهد كرد منجمله در فرودگاههاي بين الملي كشور وبساط اير لاينهاي عربي وكشورهاي ههاي حوزه خليج فارس از فرودگاههاي داخلي بر چيده خواهد شد چرا اين سود اوري وارز اوري نصيب ايرلاينهاي داخلي خودمان نگردد. هواپيمايي قطريه را ملاحظه كنيد روز به روز درحال رشد وبز رگتر شدن است در جواب اونهايي كه ميگويند ايرلاينهاي داخلي امكانات نميدهند بايد گفت مسلما بعد لز نو سازي ناوگان هوايي رقابت باعث ميشود جنبه رفاهي ومسايل ديگر به مرور حل گردد
  • حصینزا A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 0
    هرچند که نو شدن ناوگان کمک بسیار بزرگی هست ولی به طور کلی به نظر من نه اگه تمام هواپیماهای ما بوئینگ و ایرباس بشن بازم با مدیریتی که ما داریم و با برخورد بدی که توی فرودگاه ها با مسافرا داریم و مثل جنایتکارا و خلافکار باهاشون برخورد میشه بازهم شاهد بی نظمی تاخیر و بی احترامی و طلبکاری خواهیم بود. دیگه ناوگان که نو کنن کلی طلبکارتر و حق به جانب تر هم میشن و نهایتا بی حرمتی ها و تاخیرا رو هم نو کردن ناوگان حل نخواهد کرد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 0
    بله صد درصد البته همراه با دانش تعمیر ونگهداری از هواپیماهای خریداری شده
  • مجید A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    10 16
    مشکل اصلی ما بیکاری تحصیل کرده ها وازدواج جوانان بالای سی وچهل سال هستش که امیدی به تشکیل زندگی ندارند هواپیما به چه درد ی میخوره
  • بی نام DE ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 4
    به دولت اتفاقا خیلی مربوط است که زیربناها را بازسازی کند، حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی یکی از زیربناهاست. همین که ایران بتواند نیازهای هموطنان را در جابجایی به ایران و دیگر کشورها تامین کند سودده خواهد بود. من به شخصه از اینکه بلیط ام دو قسمتی باشد متنفرم. چون وقت ام در فرودگاه کشور ثالث همسایه هدر می رود و خیلی خسته کننده است. و با این اوضاع کشورهای همسایه‌که مثلا در فرودگاه استانبول که ایرانی ها را به خاطر اعتراض به تاخیر کتک زدند و کشورهای حاشیه خلبج فارس که مشکل سیاسی دارند احساس امنیت هم نداریم. پس ایران ایر در اولویت است. خدا را شکر روحانی و دولتش بسیار کاردان و شایسته مقام خود هستند. امیدوارم موفق باشند.
  • بی نام DE ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    10 2
    هنوز سایت ایران ایر جدول قیمت ها و فروش آنلاین ندارد.
  • بن A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 2
    ها عامو خیلی خوبن.دقیقا به همین غلیظی
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 2
    تا زمانی که مشکلات مدیریتی و نرم‌افزاری وجود داره، خرید تجهیزات و سخت‌افزار زیاد راهگشا نخواهد بود. مهمترین چیزی که صنایع ایران برای رشد و پیشرفت نیاز دارند رقابت هست و مدیریت لایق برای برنده شدن در این رقابت.
  • بی نام TR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 1
    خب اگر تاخیرها به دلیل نقص فنی باشه وقتی هواپیما جدید بیاد قاعدتا شاهد تاخیر نخواهیم بود و بهانه ای نمیمونه
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    12 1
    نه با این مدیریت فعلی سرکت های هواپیمایی که برای حق و وقت و پول مشتری تره هم خورد نمی کنن
  • بی نام GB ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    نه چه ربطی داره
  • علیرضا A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 0
    مثلما با ورود هواپیماهای جدید مردم میتوانند با آرامش و امنیت بیشتری به سفر بپردازند.و این کار کار خوبیه
    • بی نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      5 1
      تو می فهمی هواپیما به چه درد می خورد ولی مسلما را اشتباه می نویسی
  • کارشناس حمل و نقل هوایی A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 1
    رابطه بین توسعه یافتگی و حمل و نقل هوایی رابطه مرغ وتخم مرغ است.هرکدام زیربنای دیگری است اما آیا تنها با خرید هواپیما این صنعت متحول خواهد شد ودرنتیجه توسعه شکل خواهد گرفت؟به یقین خیر.صنعت حمل ونقل هوایی درکنارهواپیما مستلزم تفکرات و نوسازیهای بسیاری است.۱ سیستم تعمیرونگهداری ولجستیک این تعداد هواپیماو هواپیماهای بعدی۲ کروی پروازی وعملیاتی باتجربه۳ سیستمهای کمک ناوبری ونظارتی به روز۴ سیستم جامع نظارتی و خودکنترلی هواپیمایی کشوری ۵ سیستم پویای مدیریت ایمنی ۶ منابع انسانی مدیریتی و متخصص فرودگاهی ۷ تجاری سازی فرودگاهها ۸ ...وچندین عامل دیگر. به یقین ضعف ونقصان هرکدام از عوامل فوق موجب نقص عملکرد کل سیستم صنعت حمل ونقل هوایی خواهدشد.
  • مجید A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 0
    ورود هر نوع تکنولوژی مدرن و جدید به ایران صددرصد مفید است چه هواپیما باشد و چه دستگاههای پیشرفته کارخانجات برای افزایش تولید و ورود اساتید به ایران برای اموزش دادن دانشجویان و ..... کلا ارتباط با کشورهای پیشرفته مفید است
  • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    7 9
    مشکل صد هزار نفر بی دردان پولدار حل می شود اما 70 هشتاد میلیون نفر به زندگی نکبت بار خود ادامه می دهند
    • مجید A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      2 3
      احسنت خدا خیرت بده مشکل 10درصد واقعا حل وبیچاره 90درصدمستضعفین وبی پولها که حتی نمیتوانند داخل هواپیما رونگاه کنند
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 0
    شرکتهای هواپیمایی کی وارد بورس شوند ؟ کی شفاف فعالیت می کنند؟
  • محمد رضا IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 1
    أمدن هواپيماهاى جديد و امنيت مسافرت وپرواز ميتواند أغاز حركت و راهى براى برون رفت از مشكلات صنعت هوايى هست البته به اين موضوع هم ميتوان اشاره كرد كه متاسفانه بعضى از ما مردم زمانى كه مشگلى از مشگلهايمان حل ميشود تازه طلبكار مسايل ديگر ميشويم خيلى ساده انگارى هست كه مشگل مديريت و مسايلى كه سالهاست گريبانگير اين مملكت بوده در زمان اندك حل شود هنوز مديران و فرهنگ احمدى نژادى در جامعه ما تمام نشده است به اميد خدا دولت دكتر روحانى روز به روز در برداشتن دستبند ها از اقتصاد و صنايع موفق تر باشد
  • شهریار A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    با توجه به گزارش اشپیگل آنلاین رقم ۱۱۴ را باید به ۱۲۷ تصحیح کنید. هشت هواپیمای پهن پیکر 380 هم برای تحویل از سال ۲۰۱۹ در برنامۀ خرید ایران قرار دارد. تحویل هواپیماها تا سال ۲۰۲۲ به درازا خواهد کشید. نکتۀ دیگر توجه به همکاری شرکت‌های ایرانی به ویژه «هما» با شرکت‌های غربی است. همکاری نزدیک با آن شرکت‌ها باعث بالا رفتن کیفیت کار و شناساندن توانایی پرسنل ایرانی به غربی‌ها خواهد بود؛ مانند پیش از انقلاب که ایران ایر و پان اَم همکاری نزدیک داشتند. همچنین کاهش دخالت بی‌رویه دستگاههای دولتی در امور هما تا این شرکت پس از نوسازی واقعاً به «هما» تبدیل شود و نه اینکه وضعیت ناهنجار فعلی تحت عنوان هواپیمایی جمهوری اسلامی تداوم یابد. هما: هواپیمایی ملی ایران. خبرآنلاین سانسور نکنید
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    4 1
    چرا صورت مسئله را پاک کرده اید. مشکل هواپیمایی ها قرار بود حل شود یا مردم. اگر 1000000 هواپیما هم وارد شود ولی قیمت تغییری نکند چه تغییری برای مردم به وجود آمده
  • بهرام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 0
    با وجود مديران نالا يقى كه بر ايران اىر مديريت مى كنند متاسفانه بايد بگويم خير مخصوصا مدير عامل ان
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 0
    مشکلات ما ناشی از مدیریت ما است تا مشکلات مدیریتی حل نشه بهترین هواپیما رو هم بیارن باز تاخیر و گرفتاری و بی برنامگی هست سقوط هواپیماها در یکی دو مورد برخورد به کوه بوده فرسودگی هم چند مورد داشتن ولی در همه امور تا زمانی که این بی مدیریتی و بی نظمی هست مشکلات حل نخواهد شد. مشکلات صنعت هوایی مستقل از مشکلات دیگر حوزه ها نیست جامعه به هم وصله بسیار اشتباه می کنید اگر فکر می کنید تحریم باعث حل مشکلات خواهد شد. تحریم چند سال نخواهد بود ولی تاریخ اثبات کرده هر دهه برای خودمون یک مشکل درست می کنیم و تبدیل به بحرانش می کنیم. لذا به این حرفا اصلا دلخوش نیستم مشکلات ما مشکلات فکری و فرهنگی ما است که در نهایت به بحرانهای بزرگتر تبدیل میشه. مردم جامعه که تفکرشون مشکل داشته باشه کلان جامعه هم گرفتاره
  • اسماعیل زاده IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    البته دولت محترم بخوبی می داند که اگر مدیریت سالم و مناسب نباشد اقدام مناسبی نیست. مسئولان محترم تصور کنند چند درصد مردم از هواپیما استفاده می کنند. بهترین حمل نقل عمومی و قابل بومی سازی هم می شود به سهولت انجام گیر خط ریلی برقی است که متاسفانه بفراموشی رفته است. اقلام گران و هزینه بر فعلا برای ما زود است. ولی اگر مشکلات جاری کشور که به مفاسد متعدد منجر میشود حل گردد کاملا اقدام خوبی است.
  • محسن A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    6 0
    پ ن پ ساختن مجلس جیبوتی مشکلات صنعت هوایی رو حل میکنه سوال میپرسینا
  • سید GB ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    4 1
    اگر کسی فقط یکبار از فرودگاه امام ورود و خروج داشته جواب سوال شما را بخوبی می‎داند.
  • بی نام DE ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 1
    قرار است 8 هواپیمای نو خریداری بشود آنهم لابد برای از ما بهتران و سفرهای خارجی . داخلی ها باید سوار همین تابوتهای هوائی بشوندیا هواپیما های قدیمی که خریداری میشود ... ضمنا کل فرودگاه ما در مقایسه با امکانات و شیوه مدیریت فرودگاه ترکیه که قبلا پز ایرانی بودنمان را به آنها می دادیم خجالت آور است . از توالتهای فرودگاه گرفته تا باند ترک خورده فرود و 2 باندمحدود تحویل چمدان و همه چیز و همه چیز و همه چیز ................
  • محمد حسین A1 ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    2 0
    معلومه که کمک میکنه ولی همه قصه نیست.مساله رونقی هست که با خودش میاره.ما عادت به فرصت سوزی داریم و سالها درامدی رو که خودمون میتونستیم داشته باشیم به امارات و بحرین و قطر و ترکیه تقدیم کردیم و مسافرامون رو به پر کردن جیب اونها واداشتیم.حالا مسافر ایرانی میتونه سوار هواپیما ی وطن خودش بشه و هزینه ای که میکنه تو مملکت خودش صرف بشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    2 0
    قیمت بلیط هم باید کاهش یابد
  • جیم جارموش A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    په نه په باعث افزایش مشکلات و کاهش امنیت میشود.والا