جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در 10 ماه گذشته گفت: افزایش دو برابری را به نسبت سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ "اسماعيل اسماعيل‌زاده" در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر آذربايجان‌شرقي به اقدامات پليس فتا براي مبارزه با موادمخدر در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: اين پليس با تمام امکانات در جهت مقابله و شناسايي باندهاي فعال مواد مخدر در فضاي مجازي تلاش مي کند، به همين منظور برنامه ريزي هاي لازم در اين راستا انجام شده است.

وي ادامه داد: عده‌اي سود جو و فرصت‌ طلب از اين فضا براي استفاده جوانان از مواد مخدر تلاش مي کنند، در حال حاضرتعداد قابل توجهي در شبکه هاي مجازي و اجتماعي فعال شده اند.

جانشين فرمانده انتظامي آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: فضاي مجازي بسيار گسترده است لذا از تمام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و ارگان‌ها درخواست داريم به محض مواجه با موضوعات مرتبط با مواد مخدر در فضاي مجازي نسبت به انعکاس آنها به پليس مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

وي يادآور شد: در فضاي مجازي غالبا" توسط قاچاقچيان بر بي‌خطر بودن مصرف براي لاغري و تناسب اندام تبليغ مي‌شودو با اين حربه قصد اشاعه مصرف مواد مخدر در بين جوانان را دارند.

سرهنگ اسماعيل‌زاده با اشاره به کشفيات مواد مخدر در 10 ماه گذشته گفت: افزايش دو برابري را به نسبت سال گذشته شاهد هستيم.

وي گفت: طي 3 هزار و 800 فقره عمليات پليسي ، بيش از 12 هزار نفر معتاد جمع‌آوري شده و جهت باز پروري تحويل مراکز نگهداري معتادان شده اند و همپنين 5541 نفر از فروشندگان و توزيع کنندگان مواد مخدر در سطح استان دستگير و جهت مجازات تحويل مراجع قضايي شده اند.

سرهنگ اسماعيل زاده کاهش 11 درصدي مرگ و مير معتادان را يادآور شد و گفت: دستگيري و جمع آوري معتادان متجاهر و تحويل آنها به کمپ هاي نگهداري خصوصا" مرکز ماده 16 سبب شده است امسال کاهش 11درصدي مرگ و مير معتادان را داشته باشيم.

جانشين انتظامي آذربايجان شرقي در پايان براي مقابله با قاچاقچيان و برخورد با معتادان متجاهر و پاکسازي مناطق آلوده از مواد مخدر ازعموم اقشار مختلف مردم درخواست همکاري همه جانبه کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =