سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی توسعه روابط اقتصادی را در گرو افزایش رفت‌وآمد هیات‌های تجاری کشورهای مختلف دانست و افزود: در این میان توسعه روابط و تبادل هیات‌های تجاری با ترکیه که از متحدان دوران تحریم کشورمان است، در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد محمدزاده در دیدار با سرکنسول ایران در ترابوزان ترکیه به منظور بررسی تبادل هیات‌های بازرگانی بین استان آذربایجان شرقی و 10 استان ترکیه، افزود: برای توسعه روابط اقتصادی باید رفت و آمدهای ثمربخشی را هدف قرار دهیم.

وی در خصوص پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در استان، گفت: طرح‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری در شرایط پساتحریم آماده شده و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در سال آینده برگزار می‌شود.

محمدزاده با بیان این که محورهای ارتباطی آذربایجان شرقی با 10 استان ترکیه مشخص شده است، گفت: با توجه به علاقمندی طرف‌های مقابل برای توسعه روابط با تبریز، لازم است این محورها به خوبی تبیین شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که ترابوزان یکی از مناطق آزاد ترکیه در ساحل دریای سیاه است، گفت: به دلیل نزدیکی راه بین دو منطقه آزاد ترابوزان و منطقه آزاد ارس می‌توانیم در پساتحریم شاهد همکاری‌های مستمر در این دو منطقه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن گمرک جلفا - نخجوان در روزهای جمعه، بیان کرد: با توجه به ترافیک سنگین در گمرک بازرگان و وجود مزیت‌های بسیار در گمرک جلفا، می‌توان خودروهای ورودی از ترکیه را ضمن معرفی مزیت‌های موجود برای ترخیص به این گمرک هدایت کرد.

محمدزاده، همچنین در خصوص پیشنهاد برقراری پرواز تبریز ـ ترابوزان، گفت: برقراری پرواز بین تبریز و ترابوزان با توجه شرایط، باید در ابتدای کار به صورت دو مسیره برقرار شود، البته با قابلیت‌هایی که در ترابوزان مشاهده کردیم در آینده به یک پرواز مستقل تبدیل خواهد شد.

رضا باغبان‌کندری سرکنسول ایران در ترابوزان نیز با بیان این که فرصت‌های اقتصادی مناسبی بین ایران و ترکیه وجود دارد که در راستای توسعه روابط اقتصادی باید از آن بهره‌مند شویم، گفت: با توجه به تاکیدات دولت تدبیر و امید، توسعه روابط با همسایگان که در دوران تحریم در کنار ما بودند، امروز پس از تحریم‌ها در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این که یکی از سیاست‌های کلی کشور توسعه روابط است، گفت: با توجه به موقعیت شمال غرب کشور و نزدیکی به دریای سیاه، ارتباط از نظر ترانزیتی می‌تواند نتایج مطلوبی را برای کشور و استان داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =