لطف الله فروزنده گفت: در صورتی که مبلغ 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به تصویب نهایی برسد، این طرح قابلیت اجرایی ندارد و در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.

وی در گفت و گوبا ایرنا اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه یکی از مهم ترین طرح های اقتصادی کشور است و با وجود اینکه دو دولت قبلی به ضرورت اجرای آن واقف و بر اساس برنامه مکلف به اجرای آن بودند، اما از زیر بار این مسوولین سنگین شانه خالی کردند.

فروزنده که هم اکنون معاون رئیس جمهور و قبل از آن معاون احمد توکلی در مرکز پژوهشهای مجلس بوده است خاطر نشان کرد: دولت نهم با اطلاع از پیچیدگی و سختی این طرح، برای کمک به مردم و وضعیت کشور اجرای این طرح را پذیرفت، درصورتی که مجلس یکسال است که این طرح را دستور کار قرار داده و تغییرات اساسی در آن وارد کرده است.

وی که قائم مقام جمعیت ایثارگران هم هست، افزود : لایحه را دولت تدوین و به مجلس می فرستد و نمایندگان هم بر اساس منافع و مصالح کشور و ملت باید این طرح را مورد بررسی و در صورت موافقت تصویب کنند.

وی با اشاره به اختلاف نظر مجلسیان با دولتمردان در خصوص رقم مورد نظر برای اجرای طرح هدفمند کردن آن در سال نخست، اظهار داشت : در نهایت دولت به مقدمات، الزامات اجرا و موانع احتمالی برای اجرای این طرح ملی آگاهی دارد و مجلس هم باید این بستر را فراهم کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =