دهدشتی: قاضی با مهلت دادن به بابک زنجانی بهانه ها را از او گرفت / چیزی جز وعده واهی از او ندیدیم

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس می گوید: بابک زنجانی با لغو تحریم ها نمی تواند بهانه ای برای پرداخت نکردن بدهی اش داشته باشد.

سید حسین دهدشتی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به مهلت یک ماهه دادگاه به بابک زنجانی برای پرداخت بدهی اش به شرکت نفت و متعهد شدن وی مبنی بر واریز این پول از طریق بانک چینی همزمان با لغو تحریم ها خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که تحریم‌ها برچیده شده است، قاعدتا او باید هر چه سریع‌تر و طی همین یک ماهی که دادگاه به او مهلت داده است، این کار را انجام دهد چون ادعای بابک زنجانی همیشه این بود که تحریم‌ها مانع انتقال پول شده است.

وی افزود: بهانه زنجانی طی این سال ها این بود که به دلیل تحریم نمی تواند بدهی اش را بدهد که البته از همان ابتدا که این پرونده در کمیسیون انرژی مطرح بود، او این ادعا را داشت اما برای ما پذیرفتنی نبود.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: اکنون که  تحریم ها برداشته شده قاعدتا دیگر زنجانی باید این پول را پرداخت کند و شاید هم رئیس دادگاه به خاطر همین یک ماه به او مهلت داده است و ما امیدواریم که این پول به بیت المال برگردد.

وی ادامه داد: مطمئن نیستم که پولی در اختیار زنجانی باشد یا بنا داشته باشد، بدهی اش را بدهد و او به شرطی که خودش و کسانی که پشت او هستند اراده بازپرداخت این بدهی را داشته باشند، قابل وصول است اما  امیدواریم که این اتفاق بیافتد تا لااقل  یکی از وعده های او محقق شود؛چراکه در این مدت همه وعده هایش دروغ بوده است.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: از آنجایی که برجام به نتیجه رسیده است، باید یکی دو ماه صبر کرد و در این شرایط فرصتی که قاضی به متهم داده منطقی  می رسد تا بتواند بدهی اش را بپردازد چراکه اگر بدهی خود را پرداخت کند، بخشی از تخلفاتش تادیه می شود اما اینکه چه شیوه ای به کار برده و چه کسانی پشت پرده هستند، آن یک بحث جداگانه دارد.

دهدشتی در پاسخ به این سئوال که آیا زنجانی قصد پول دادن دارد یا خیر، تصریح کرد: ما دو سه سالی است که چیزی از این فرد ندیده ایم و حرف هایش صرفا وعده های واهی بوده است.


29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =