نماینده مردم کرج در مجلس: البرز 4 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است

به گزارش فارس،نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز سه درصد خاک کشور را دارد، اما به تنهایی چهار درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

عزیز اکبریان اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان کرج دارای مشکلات و نواقص و کمبودهایی است که بدون داشتن نگاه ملی و اجرای طرح‌هایی کلان و در سطح ملی برطرف نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات این استان مربوط به رشد بیش از اندازه جمعیت بوده که این امر ناشی از مهاجرپذیری البرز است.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: استان البرز رتبه نخست جذب مهاجر را در کل کشور داشته و نزدیکی با پایتخت موجب گردیده که مشکلات تهران نیز بر دوش کرج سنگینی کند.

اکبریان افزود: استان البرز تنها 3 درصد از خاک کشور را دارد و به نوعی کوچک‌ترین استان به شمار می‌آید، اما البرز هم‌اکنون 4 درصد جمعیت کل کشور را به تنهایی در خود جای داده است. این در حالی است که هر روز شاهد مهاجرت به کرج بوده و این روند ادامه دارد.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه برخی از طرح‌ها نیز به روند مهاجرپذیری البرز و شهرستان کرج کمک کرده است، به صورتی که با اجرای طرح مسکن مهر در مجموع بیش از 110 هزار واحد جدید مسکونی در این استان ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد که همین تعداد حداقل 500 هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌کند.

اکبریان گفت: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا ما به اندازه این میزان مهاجر امکانات شهری لازم از جمله امکانات درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی را در اختیار داریم.

وی ادامه داد: به طور قطع پاسخ به این پرسش منفی است، چرا که به عنوان نمونه تنها 20 هزار واحد مسکن مهر در اشتهارد آماده تحویل به مردم بوده، اما این مجموعه فاقد امکاناتی نظیر بیمارستان، درمانگاه، مسجد و مدرسه است.

نماینده مردم کرج در خانه ملت اظهار داشت: همانطور که گفته شد، مشکلات کرج از نوع مشکلات و معضلات ملی است و بدون نگاه ملی و عزم همگانی به ویژه در سطوح ملی نمی‌توان امیدوار به رفع این مسائل بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =